Jak wynika z najnowszej edycji raportu Monitor Promocji ARC Rynek i Opinia obecnie obniżkę ceny za atrakcyjną uważa 69 proc. badanych co jest nadal najpopularniejszym kryterium, ale pięć lat temu odpowiedziało tak 82 proc.
Również z 82 proc., do 48 proc. od 2016 r. spadła liczba wskazań dla akcji większa ilość produktów za tę samą cenę.
Wzrost zanotowały jedynie dwa rodzaje akcji promocyjnych - loterie, które za atrakcyjne uważa 31 proc., badanych, a przed pięciu laty co piąty badany. Z kolei za ciekawy uważa zwrot pieniędzy za zakup, jeśli klient nie widzi efektów już 11 proc., a było 54 proc.
ARC Rynek i Opinia podaje, że zainteresowanie promocjami wśród polskich konsumentów jest wciąż wysokie, chociaż w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy nieznacznie zmalało.
W porównaniu z rokiem poprzednim istotnie zwiększył się na przykład odsetek konsumentów robiących pod wpływem promocji zakupy na zapas – o 7 pkt. proc. (z 41 proc. w 2020 r. do 48 proc. w 2021 r.). Jednocześnie konsumenci rzadziej kupowali produkty, o promocji których dowiadywali się w miejscu zakupu. Taki produkt kupiło w tym roku 29 proc., podczas gdy rok temu 35 proc.