Polacy mniej zainteresowani promocjami

Choć nadal dla sklepów to główny wabik na klientów, to nawet podczas pandemii atrakcyjność przecen dla części klientów spadła.

Publikacja: 09.09.2021 13:16

Polacy mniej zainteresowani promocjami

Foto: Bloomberg

Jak wynika z najnowszej edycji raportu Monitor Promocji ARC Rynek i Opinia obecnie obniżkę ceny za atrakcyjną uważa 69 proc. badanych co jest nadal najpopularniejszym kryterium, ale pięć lat temu odpowiedziało tak 82 proc.

Również z 82 proc., do 48 proc. od 2016 r. spadła liczba wskazań dla akcji większa ilość produktów za tę samą cenę.

Wzrost zanotowały jedynie dwa rodzaje akcji promocyjnych - loterie, które za atrakcyjne uważa 31 proc., badanych, a przed pięciu laty co piąty badany. Z kolei za ciekawy uważa zwrot pieniędzy za zakup, jeśli klient nie widzi efektów już 11 proc., a było 54 proc.

ARC Rynek i Opinia podaje, że zainteresowanie promocjami wśród polskich konsumentów jest wciąż wysokie, chociaż w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy nieznacznie zmalało.

W porównaniu z rokiem poprzednim istotnie zwiększył się na przykład odsetek konsumentów robiących pod wpływem promocji zakupy na zapas – o 7 pkt. proc. (z 41 proc. w 2020 r. do 48 proc. w 2021 r.). Jednocześnie konsumenci rzadziej kupowali produkty, o promocji których dowiadywali się w miejscu zakupu. Taki produkt kupiło w tym roku 29 proc., podczas gdy rok temu 35 proc.

Badani rzadziej też niż w zeszłym roku zmieniali, pod wpływem promocji, zazwyczaj wybieraną markę (z 26 proc. w 2020 do 22 proc. w 2021 r.). Podobnie jak w ubiegłym roku co piąty konsument przyznawał, że promocja sprawiła, iż kupował rzeczy, których nie potrzebował oraz że przez promocję zwiększył konsumpcję.

Jak wynika z najnowszej edycji raportu Monitor Promocji ARC Rynek i Opinia obecnie obniżkę ceny za atrakcyjną uważa 69 proc. badanych co jest nadal najpopularniejszym kryterium, ale pięć lat temu odpowiedziało tak 82 proc.

Również z 82 proc., do 48 proc. od 2016 r. spadła liczba wskazań dla akcji większa ilość produktów za tę samą cenę.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Handel
Przez rosnące ceny zyskują programy lojalnościowe. Czym przyciągają sklepy?
Handel
Będą tysiące nowych sklepów. Żabka przedstawiła ambitne plany rozwojowe
Handel
Ekspresowy koniec sprzedaży mentolowych wkładów tytoniowych?
Handel
Koniec z alkotubkami. Producent wstrzymuje natychmiast ich produkcję