Aż 45 proc. Polaków zapowiada, iż w przyszłym roku chce robić zakupy głównie przez internet – wynika z globalnego badania firmy Klarna, operatora usług finansowych, która od niedawno działa w Polsce. „Rzeczpospolita" opisuje te wyniki jako pierwsza. To najlepszy wynik spośród badanych państw, choć z racji niższych zarobków nadal wydajemy mniej niż mieszkańcy bogatych państw zachodnioeuropejskich.
![](http://grafik.rp.pl/grafika2/1570725,9.jpg)
Szturm na internet
Nadrabiamy jednak entuzjazmem – aż co trzeci konsument robiący zakupy online korzysta z nich co najmniej raz w tygodniu, co wśród badanych państw jest ponownie jednym z najlepszych wyników. Pandemia na całym świecie spowodowała wymuszony zwrot ku kupowaniu online, ale w Polsce rynek od wielu lat rośnie w dwucyfrowym tempie i ostatnie kwartały z okresowo zamykanymi sklepami stacjonarnymi jeszcze ten trenda wzmocniły.
– Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie, a Polacy pod wieloma względami wyprzedzają inne nacje – mówi Viveka Söderbäck, ekspert firmy Klarna ds. zachowań konsumenckich. – Polscy konsumenci są niesamowicie obeznani z technologią: korzystają z najnowszych rozwiązań, aby robić zakupy tam, gdzie chcą i kiedy chcą, a sposób robienia zakupów online dopasowują do swoich potrzeb – dodaje.
Czytaj więcej
Siedem kategorii sprzętu elektronicznego w pierwszym kwartale już w ponad 30 proc. sprzedawało się w internecie. Znaczenie kanałów cyfrowych nadal będzie rosło.