Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że w 9 na 11 sieci objętych badaniem ceny w lipcu były wyższe niz˙ w czerwcu. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Lidl (5,78 proc.). W ujęciu rocznym podobnie jak w miesięcznym, w dziewięciu sieciach odnotowano wzrost cen wobec 2020 roku. Były to m.in.: Tesco (6,43 proc.), e-grocery (3,43 proc.), czy Carrefour (3,29 proc.).
O niemal 6 proc. w ujęciu rocznym wzrosła w lipcu cena koszyka minimalnego, czyli zestawu analizowanych przez nas produktów dostępnych w sieciach handlowych w najniższych cenach. Lipiec jest kolejnym miesiącem z rzędu, w którym obserwujemy wzrost ceny koszyka minimalnego. Z kolei koszyk maksymalny był w lipcu tańszy niż przed rokiem o 7,73 proc., co oznacza, że właściciele sieci handlowych wciąż aktywnie poszukują sposobów na walkę cenową w niektórych grupach produktów.
Tym razem najtańsze zakupy można było zrobić w sieci Lidl, w której średni koszt koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency wyniósł 213,51 zł. To i tak o 6,52 zł więcej niż wyniósł najtańszy koszyk w czerwcu, należący przed miesiącem do Auchan.
Najwyższą wartość koszyka zakupowego w lipcu 2021 r. ASM Sales Force Agency odnotowała po raz kolejny w sieci Tesco, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 245,44 zł, czyli o blisko 15 proc. więcej niż w najtańszych sklepach Lidl - pisze Business Insider Polska.