W 2018 roku zlikwidowano w Polsce 11 tysięcy sklepów

Rynek wciąż się kurczy – to efekt nie tylko zakazu handlu w niedziele, ale także konkurencji w internecie.

Aktualizacja: 14.01.2019 20:55 Publikacja: 14.01.2019 20:00

W 2018 roku zlikwidowano w Polsce 11 tysięcy sklepów

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Choć na zakupy wydajemy coraz więcej, to jednak sklepów systematycznie ubywa: tylko w 2018 r. z rynku zniknęło ich ok. 11 tys. – wynika z najnowszych danych wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska.

Zaskoczeniem nie jest, że wśród liderów sprzedaży są sklepy z żywnością, zarówno te ogólnospożywcze, jak i wyspecjalizowane w różnych kategoriach, np. alkohol, mięso czy ryby. W sumie zniknęło ich ponad 3,3 tys. Najwięcej jednak zamknięto sklepów ogólnospożywczych. Jest to nadal największy segment polskiego rynku handlowego, wciąż przekracza 60 tys. punków. – W ujęciu procentowym największy spadek notuje się w sektorze sprzedaży detalicznej owoców i warzyw – o 6,7 proc. Podobnie jest w przypadku sklepów rybnych – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska. – Blisko wzrostu pozostają sklepy motoryzacyjne – spadek zaledwie o 0,1 proc., podobnie jak piekarnie – dodaje.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Rosjanie zaszokowani cenami majonezu. To będą drogie święta
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Handel
Polacy szturmem ruszyli na zakupy. Czarny piatek zapowiada dobry sezon świąteczny
Handel
Jeszcze nie ma co grzebać polskiego konsumenta
Handel
Polacy tracą wiarę w swój konsumencki wpływ na zrównoważony rozwój
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Handel
Embargo na rosyjskie diamenty zaczyna działać. Konkurencja dołącza do planu G7
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska