Tłumy na otwarciu nowego centrum handlowego w Warszawie

W dwie godziny od otwarcia stołeczną Galerię Młociny odwiedziło 23 tys. osób. Wbrew oczekiwaniom nie ma w niej sklepu marki Primark

Aktualizacja: 23.05.2019 15:02 Publikacja: 23.05.2019 14:48

Tłumy na otwarciu nowego centrum handlowego w Warszawie

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Mimo rosnącego nasycenia rynku każdorazowe otwarcie dużego centrum handlowego wzbudza ogromne zainteresowanie konsumentów. Galeria Młociny to jeden z największych tego typu obiektów w stolicy i największy uruchomiony od co najmniej dekady.

W związku z otwarciem kompletnie sparaliżowany został ruch w okolicy, a klienci ruszyli tłumnie na zakupy. W centrum znajdą ponad 200 sklepów oraz wiele punktów gastronomicznych.

Jak podają inwestorzy (spółki EPP z 70 proc. udziałów i Echo Investment z 30 proc.) Galeria Młociny to blisko 85 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni z której ponad 6 tys. mkw. przeznaczonych jest na przestrzeń restauracyjną i rozrywkową. W galerii znajduje się ponadto pierwszy w dzielnicy, nowoczesny 10-ekranowy multipleks.

Duże emocje wzbudzało planowane uruchomienie w tym centrum pierwszego w Polsce sklepu brytyjskiej sieci odzieżowej Primark, do czego jednak nie doszło. Podczas otwarcia centrum na konferencji prasowej przedstawiciele inwestorów odsyłali z pytaniami o ewentualne otwarcie sklepu tej marki w Polsce do biura prasowego Primark.

Czytaj także: Pierwszy sklep Primark w Warszawie. Znamy datę otwarcia 

– Wcześniej wielokrotnie mówiłem, że ta flagowa inwestycja w Warszawie będzie klejnotem w naszym portfelu, ale już dziś mogę powiedzieć, że lśni ona jeszcze większym blaskiem niż się tego spodziewaliśmy. Jesteśmy niezwykle zadowoleni z wyników naszej pracy – mówi Hadley Dean, prezes EPP.

– Galeria Młociny to dotychczas największa inwestycja, jaką zbudowało Echo Investment. Przy jej tworzeniu wykorzystaliśmy dwudziestoletnie doświadczenie z sektora handlu, rozrywki i gastronomii. Chcieliśmy, żeby Galeria Młociny była miejscem przyciągającym ludzi na Bielany, dlatego około 20 proc. jej powierzchni zostało przeznaczone na strefę spotkań, rozrywki i świetnej kuchni – mówi Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment.

Handel
Chińskie cła na kopaliny z USA, Google pod lupą Pekinu. Kto zyskuje, a kto traci?
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Handel
Znany polski producent zabawek ogłosił upadłość. Bo dzieci jest coraz mniej
Handel
Chiny odpowiadają USA cłami odwetowymi. Biją też w Google
Handel
Cła na Meksyk zawieszone na miesiąc. Meksyk wzmocni ochronę granicy
Handel
Rosja traci swój największy rynek eksportowy. Turcja wybiera Chiny