Z raportu Opiniac.com zrealizowanego m.in. we współpracy z Bluerank 4 na 5 zakupów dokonywanych w sklepie tradycyjnym, jest inspirowanych informacjami i opiniami z internetu.

Informacje dostępne w Internecie mają znaczący wpływ na decyzję zakupową zarówno w sieci jak i w sklepie tradycyjnym. Blisko 70 proc. konsumentów przeszukuje Internet, aby następnie udać się na zakupy w sklepie tradycyjnym po konkretny, już wytypowany produkt. Przed zakupami 91 proc. użytkowników poszukiwało informacji o wycieczkach, a 82 proc. na temat produktów z kategorii RTV/AGD.

Z raportu wynika również iż silniejszy jest wpływ informacji znalezionych na urządzeniach mobilnych. Widoczne jest to zwłaszcza tam, gdzie praktyczne Jest ich sprawdzenie i wykorzystanie na miejscu – w trakcie zakupów. Co trzeci respondent deklaruje realizację przyszłych zakupów na styku sklepu tradycyjnego oraz Internetowego. Z kolei jedynie dla 13,6 proc. respondentów zakup tradycyjny będzie preferowanym wyborem w przypadku zakupu książek, filmów lub muzyki.