W sieci coraz ostrzejsza walka o klientów

Liczba e-sklepów przestała już rosnąć. Choć w 2016 r. powstało ok. 7,5 tys. nowych, to porównywalna liczba została jednocześnie zlikwidowana.

Aktualizacja: 22.01.2017 20:10 Publikacja: 22.01.2017 19:46

E-commerce to wciąż zdecydowanie najszybciej rosnąca część branży handlowej w Polsce. Jednak o ile wartość rynku nadal szybko rośnie – w tym roku może już sięgnąć nawet ok. 40 mld zł – o tyle jednocześnie panuje na nim coraz ostrzejsza konkurencja.

– Co roku w Polsce rejestruje się od 6 do 8 tys. sklepów. Ponad 80 proc. z nich. nie wytrzymując silnej konkurencji, kończy działalność w kolejnych dwóch, trzech latach – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska, firmy, która zebrała dane specjalnie dla „Rzeczpospolitej". – W 2016 r. w Polsce zarejestrowano 7,5 tys. sklepów. Wyrejestrowano liczbę zbliżoną. Obecnie szacuje się, że na polskim rynku aktywnie działa nieco ponad 20 tys. sklepów internetowych – dodaje.

Pozostało 84% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi