Choć elektronika była latami przykładem błyskawicznego wzrostu udziału handlu internetowego, to trend ten nie jest traktowany jako zagrożenie dla sprzedaży w tradycyjnych salonach. Od wielu lat sieci intensywnie rozwijają się w i tu, i tu, co więcej, kluczem w skutecznym dotarciu do klientów jest obecność w obydwu kanałach.
Według badania IMAS dla Divante kategorie, w których internet ma największy wpływ na proces zakupowy, to rezerwacje hotelowe, bilety lotnicze i kolejowe, wyjazdy urlopowe oraz programy i gry komputerowe. Z kolei w modelu wyszukiwania w internecie, a kupowania w sklepie stacjonarnym najczęściej nabywany jest właśnie sprzęt RTV, bilety do kina i inne wydarzenia, meble i akcesoria wyposażenia wnętrz.
Internet i sklepy
– Klienci łączą zakupy w salonach stacjonarnych z zakupami online – zamawiają sprzęt przez internet, a odbierają w punkcie. Coraz bardziej cenią sobie także możliwość fizycznego obejrzenia i sprawdzenia konkretnego urządzenia. W związku z tym można zauważyć coraz większą rolę handlu typu omnichannel – mówi Ewa Tomaszek, prezes Galicja Tomaszek.
Największe sieci handlowe są w obecne w internecie nawet z kilkoma markami. Media Saturn Holding z Media Markt i Saturnem, ale również marką redcoon.pl. Do Euro-net obok flagowego euro.com.pl, zazwyczaj obecnego wśród najchętniej odwiedzanych witryn e-commerce, należy również bardzo popularny oleole.pl.
– Jak pokazują badania, czterech na pięciu Polaków to e-konsumenci. Ciężko pracujemy, aby podnosić jakość usług – nasz sklep stale się rozwija, badając preferencje i potrzeby osób robiących zakupy w sieci – mówi Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu Euro-net.