Polska najważniejszym rynkiem Lidla w regionie

W Polsce Lidl generuje 34 procent obrotów z całej Europy Środkowej i Wschodniej.

Aktualizacja: 20.06.2017 13:36 Publikacja: 20.06.2017 13:21

Polska najważniejszym rynkiem Lidla w regionie

Foto: Bloomberg

Sprzedaż Lidla w Europie Środkowej i Wschodniej osiągnęła w 2016 roku poziom 9,2 mld euro i wzrosły o 10 procent w stosunku do 2015. Nasz region odpowiada tym samym za 14 procent globalnych obrotów firmy. W ramach Europy Środkowej i Wschodniej największe obroty generuje, w naturalny sposób z uwagi na liczbę ludności i sklepów, Polska. Obroty Lidla w naszym kraju wyniosły, według serwisu dlahandlu.pl 13,7 mld złotych czyli 3,2 mld euro, co stanowiło 34 procent regionalnych obrotów. W Polsce Lidl rośnie bardzo szybko i kwestią czasu wydaje się przeskoczenie Auchan w rankingu sieci detalicznych i zajęcie drugiego miejsca. Analitycy oczekują też, że do 2021 roku obroty Lidla osiągną 1/3 wartości obrotów Biedronki, największej sieci sklepów w Polsce. Biedronka osiągnęła w Polsce w 2016 roku sprzedaż na poziomie 9,8 mld euro, czyli więcej niż Lidl w całym regionie.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Tesla postanowiła się bronić. Alarmuje, że cła są dla niej niekorzystne
Handel
200-procentowe cła Trumpa na wino z Europy wykończą amerykańskie firmy
Handel
Duża sieć handlowa pomoże rozróżnić produkty z USA. Klienci masowo je bojkotują
Handel
Wojna handlowa nabiera tempa. Trump grozi UE gigantycznymi cłami na wino
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Handel
Allegro zaczyna dopieszczać inwestorów. Ponad miliard na skup akcji
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń