Kosmetyki Burberry przechodzą do Coty

Amerykański gigant branży kosmetycznej, koncern Coty sfinalizował z początkiem października przejęcie na wyłączność globalnych praw do licencji na Burberry Beauty, czyli kosmetyczno-perfumeryjne produkty luksusowej brytyjskiej marki Burberry.

Aktualizacja: 04.10.2017 14:38 Publikacja: 04.10.2017 14:34

Kosmetyki Burberry przechodzą do Coty

Foto: Bloomberg

W ramach uzgodnionej już w kwietniu tego roku współpracy Coty, globalny lider na rynku kosmetyków zapachowych, ma wyznaczać strategiczny kierunku rozwoju Burberry Beauty zaś brytyjski właściciel marki ma kierować działaniami kreatywnymi. Ustalono, że zapachy, kosmetyki do makijażu oraz produkty do pielęgnacji skóry z logo Burberry będą sprzedawane na całym świecie w czołowych luksusowych perfumeriach, w butikach Burberry oraz przez Internet.

Amerykański koncern, który ma w portfelu silną grupę marek z różnych segmentów rynku urody (w tym Covergirl, Max Factor, Bourjois, Adidas, Wella, Rimmel; Calvin Klein, Marc Jacobs, Hugo Boss, Gucci) nie podał teraz wartości transakcji, ale informowano o tym już w kwietniu. Za prawa do licencji oraz zapasy Coty zapłacił łącznie 225 mln dolarów- większość tej kwoty, bo ok. 163 mln USD to koszt praw. Dojdą do tego wydatki na opłaty licencyjne (począwszy od października br.) oraz nakłady na rozwój marki.

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Natychmiastowa dymisja szefa sieci Primark. W tle zarzuty obyczajowe
Panel Transformacji Energetycznej
Czas na szeroką debatę o transformacji energetycznej
Handel
Luksus w odwrocie, Polacy wolą wydawać na inne rzeczy
Handel
Francuz chce odrodzić markę Tupperware. „Wielki powrót” kultowej marki do Polski
Handel
Do czego doprowadzi motoryzacyjna wojna celna Donalda Trumpa?
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Handel
Donald Trump rozpoczyna motoryzacyjną wojnę handlową. Kto ją wygra?
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście