Biedronka i Sodexo naruszają zdrową konkurencję?

Polska Izba Handlu nie jest zachwycona promocją Sodexo dla Biedronki i rozważa skargę do UOKiK. Jest powód?

Aktualizacja: 20.10.2017 12:55 Publikacja: 20.10.2017 12:09

Biedronka i Sodexo naruszają zdrową konkurencję?

Foto: Bloomberg

Niedawno Biedronka i wydawca bonów Sodexo, Sodexo Benefits and Reward Services, rozpoczęły pogłębioną współpracę. W obiegu znalazły się bony Sodexo z logo Biedronki na rewersie, których dodatkową korzyścią jest fakt, że w sklepach największej polskiej sieci detalicznej są warte 10 procent więcej niż wynosi ich nominał. Nie spodobało się to Polskiej Izbie Handlu, która wydała oświadczenie, że Biedronka i Sodexo mogą w ten sposób łamać zasady uczciwej konkurencji przez wzgląd zarówno na wyższą wartość kuponów w Biedronce, jak i z uwagi na reklamę tej sieci na rewersie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Polacy mają dość wojny cenowej Lidla z Biedronką
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Handel
Zwrot akcji na wojnie handlowej. Trump zapowiada mniejsze cła na produkty z Chin
Handel
Efekt ceł Donalda Trumpa. Polskie firmy zastanawiają się, w których krajach kupować i sprzedawać
Handel
Kasjer Putina przejmie największe sklepy internetowe Rosji
Handel
Kryzys ogarnia Rosję. Import z Chin najniższy od początku wojny