Konsumenci w USA spokojni, w Niemczech ostrożni

W maju nastroje konsumentów w Stanach były bliskie rekordowego poziomu, bo optymizm na rynku pracy przebił niepokoje o inflację. W Niemczech poprawa była mniejsza od spodziewanej, bo konsumenci byli ostrożni mimo lepszych perspektyw gospodarczych i spadku zachorowań.

Publikacja: 30.05.2021 20:13

Sklep Costco w Kalifornii

Sklep Costco w Kalifornii

Foto: AFP

Ankieta przeprowadzona w Stanach przez Conference Board — organizację non profit ok. tysiąca firm i organizacji w 60 krajach — wskazywała, że tempo wzrostu gospodarczego w II kwartale jest solidne, choć wychodzenie z recesji spowodowanej przez pandemię nierówne. — Działalność gospodarcza wraca tam, gdzie była przed pandemią. Dlaczego więc ludzie na skaczą z radości? Może chcą zwalić winę na inflację — stwierdził Joel Naroff, główny ekonomista w Naroff Economics w Holland (Pensyslwania).

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Gospodarka
Dyrektor Eurofund: Europa powinna starać się zatrzymać inwestorów i przedsiębiorców
Gospodarka
USA oferują Rosji złagodzenie sankcji pod warunkiem trwałego zawieszenia broni
Gospodarka
Samorządy muszą być partnerami w rozwoju państwa
Gospodarka
Janusz Jankowiak: Z retoryki premiera zniknął element wspólnotowy. Przez wybory?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Gospodarka
„Koniec naiwnej globalizacji”. Tusk chce stawiać na polskie firmy i patriotyzm gospodarczy