Influencerzy na giełdzie. KNF zaleca czujność

Dzielenie się wiedzą czy doświadczeniem z innymi to godna naśladowania postawa, ale tylko gdy taką osobą kierują szczerze i obiektywne pobudki - podkreśla nadzorca.

Publikacja: 14.02.2022 12:17

Influencerzy na giełdzie. KNF zaleca czujność

Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Psujek

Internet daje - do pewnego stopnia – anonimowość i niekiedy trudno jest zweryfikować czy dane źródło informacji jest wiarygodne. Jak pokazuje praktyka, na rynkach finansowych wpływ na notowania niektórych spółek mają tzw. influencerzy, czyli popularne osoby, które w mediach społecznościowych publikują podcasty, blogi i są aktywne na różnego rodzaju portalach. Jak podkreśla KNF, takie osoby przewidują zachowanie się notowań różnych instrumentów finansowych i często podpierają się wykresami czy statystykami, co uwiarygadnia przekaz.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Giełda
Świąteczny prezent dla inwestorów z GPW
Giełda
Niedźwiedzie znów są prowokowane przez byki. Koniec korekty?
Giełda
Optymizm na GPW zaczyna wyparowywać
Giełda
Giełda zaniepokojona wypowiedzią premiera Donalda Tuska
Giełda
Wzrosty szerokiego rynku. Ale polskie spółki energetyczne mają kłopoty