Influencerzy na giełdzie. KNF zaleca czujność

Dzielenie się wiedzą czy doświadczeniem z innymi to godna naśladowania postawa, ale tylko gdy taką osobą kierują szczerze i obiektywne pobudki - podkreśla nadzorca.

Publikacja: 14.02.2022 12:17

Influencerzy na giełdzie. KNF zaleca czujność

Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Psujek

Internet daje - do pewnego stopnia – anonimowość i niekiedy trudno jest zweryfikować czy dane źródło informacji jest wiarygodne. Jak pokazuje praktyka, na rynkach finansowych wpływ na notowania niektórych spółek mają tzw. influencerzy, czyli popularne osoby, które w mediach społecznościowych publikują podcasty, blogi i są aktywne na różnego rodzaju portalach. Jak podkreśla KNF, takie osoby przewidują zachowanie się notowań różnych instrumentów finansowych i często podpierają się wykresami czy statystykami, co uwiarygadnia przekaz.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Giełda
Potężne spadki na giełdzie w Moskwie po atakach amerykańskimi rakietami
Giełda
WIG20 próbuje zatrzeć złe wrażenie po wczorajszej sesji
Giełda
Krajowe akcje u progu bessy. Strach o zaostrzenie wojny
Giełda
Europa chce szybciej rozliczać transakcje giełdowe
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Giełda
Krajowe indeksy coraz bliżej dołka