Reklama

Oszałamiający sukces Starbucks w Chinach. Sprzedaż wystrzeliła

Starbucks odradza się w Chinach po gwałtownym spadku sprzedaży z powodu ograniczeń covidowych w zeszłym roku. W ciągu trzech miesięcy kończących się 2 lipca sprzedaż w chińskich lokalach otwartych przez co najmniej 13 miesięcy wzrosła o 46 procent rok do roku -poinformował amerykański koncern.

Publikacja: 02.08.2023 22:19

Starbucks  w Pekinie

Starbucks w Pekinie

Foto: Bloomberg

Chiny są kluczowym rynkiem napędzającym wzrost sprzedaży sieci Starbucks. Ale działalność firmy w Chinach – drugiej co do wielkości gospodarce świata – była utrudniona przez surowe ograniczenia związane z pandemią Covid-19. Zeszłej wiosny sprzedaż Starbucksa w Chinach mocno wzrosła. „Jestem zachwycony naszymi wynikami w tym kwartale” – powiedział dyrektor generalny Starbucks, Laxman Narasimhan, podczas rozmowy z analitykami omawiając wyniki finansowe. W tym kwartale przychody w Chinach wzrosły o 51 procent rok do roku.

Czytaj więcej

Starbucks odpowiada na oskarżenia dotyczące LGBT+, pracownicy protestują

W lipcu w Chinach było prawie 6500 lokalizacji Starbucks. Jednak wciąż jest miejsce na wzrost – uważa Narasimhan. „Jest o wiele więcej możliwości w obszarach niedostatecznie spenetrowanych na tym rynku” – powiedział. „Wciąż jesteśmy na początku działalności w Chinach, jednym z największych rynków konsumenckich” - dodał.

Chinach przeciętny człowiek wypija około 12 filiżanek kawy rocznie. To znacznie mniej niż konsumpcja na innych rynkach. W Japonii każda osoba wypija średnio około 200 filiżanek kawy rocznie, a w Stanach Zjednoczonych liczba ta wynosi 380 filiżanek. Chiny, które mają 1,4 miliarda mieszkańców, oferują ogromne możliwości, jeśli Starbucks będzie w stanie zwiększyć spożycie kawy do poziomów Japonii lub nawet USA.

Czytaj więcej

Nowy prezes Starbucks przykłada się do pracy. Przeszedł szkolenie baristy
Reklama
Reklama

Sprzedaż w Stanach Zjednoczonych również wzrosła w ciągu kwartału, ale w skromniejszym tempie. Sprzedaż w lokalizacjach w Ameryce Północnej otwartych od co najmniej 13 miesięcy wzrosła o 7 procent – informuje CNN. Na całym świecie sprzedaż w kawiarniach otwartych od co najmniej 13 miesięcy wzrosła o 10 procent, co nie spełniło oczekiwań analityków. Akcje spółki spadły o około 1 proc. po zamknięciu rynku we wtorek. W Ameryce Północnej przychody kwartalne sięgnęły 6,7 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 11 proc. rok do roku. Razem Stany Zjednoczone i Chiny stanowią 61 proc. portfela Starbucks na całym świecie.

Gastronomia
Starbucks w USA traci klientów. Sprzedaż rośnie na świecie mimo drogiej kawy
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama