McDonald’s porozumiał się z jednym ze swoich rosyjskich franczyzobiorców Aleksandrem Goworowem, w kwestii sprzedaży całej rosyjskiej sieci lokali koncernu. Goworow dotychczas prowadził 25 lokali McDonald’s w ramach franczyzy, a teraz ma ambitny plan ponownego otwarcia wszystkich 840 placówek w dwa miesiące. Co więcej Goworow chce rozwijać sieć, która będzie działać pod nową marką.
- Mój ogólny plan to powiększyć sieć do 1000 restauracji w całym kraju w najbliższych kilku latach – powiedział Goworow Forbes Russia.
Nowy właściciel McDonald’s w Rosji pracuje teraz nad nową marką, pod którą będzie działać sieć. Wiadomo, że zarejestrowano domenę veseloiwkusno.ru, ale to nie oznacza jeszcze, że nową marką będzie właśnie „Весело и Вкусно” (Wesoło i smacznie). Na pewno ponownie otwarty ma zostać kultowy już lokal sieci przy placu Puszkina w Moskwie, ten sam, który był pierwszym McDonald’sem w ZSRR, otwartym w 1990 roku.
Tymczasem, jak informuje Reuters, McDonald’s nie traci nadziei na to, że rosyjskie przedsięwzięcie jest do odzyskania. Koncern w umowie zagwarantował sobie aż 15 lat opcji na odkupienie swojej sieci lokali. Tak długa czasowo opcja dowodzi jednak, że koncern może i nie traci nadziei, ale nie ma też złudzeń, że ponowne robienie interesów w Rosji będzie możliwe w najbliższym czasie.
McDonald’s wycofał się z interesów w Rosji po agresji tego kraju na Ukrainę.