„Rzeczpospolita" jest patronem medialnym 13. Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA.
„Sala samobójców. Hejter" to kolejny owoc współpracy Jana Komasy z utalentowanym scenarzystą Mateuszem Pacewiczem. O ile nominowane do Oscara „Boże ciało" krytycy określali mianem opowieści o „złożoności dobra", „Hejter" jest historią o „złożoności zła" - wstrząsającą, zapadającą w pamięć i niebezpiecznie prawdziwą
Debiutująca w pełnym metrażu Renata Gabryjelska, posługując się formułą wielopoziomowego thrillera, snuje opowieść nie tylko o dynamice międzyludzkich relacji, ale też zastanawia się nad problemem pamięci i mechanizmami, jakie nami sterują. Bo w „Safe Inside" granica pomiędzy rzeczywistością a fikcją jest wyjątkowo cienka. Co z tego wynika?
"Bliscy" to drugi pełnometrażowy film Grzegorza Jaroszuka. Reżyser łączy skupiony wokół rodzinnego śledztwa wątek kryminalny, elementy kina drogi z ciepłym, bezpretensjonalnym poczuciem humoru. To subtelnie i z pomysłem poprowadzona wzruszająca opowieść o potrzebie odbudowy rodzinnych więzi, która niesie ze sobą niejedno zaskoczenie.
„Zgniłe uszy" Piotra Dylewskiego to kino kameralne, acz intensywne, prowokujące, a przy tym bardzo szczere i bezpretensjonalne. Zarówno w samej intencji, jak i sposobie realizacji. W swoim pełnometrażowym debiucie reżyser opowiada o młodym małżeństwie, które przechodzi pierwszy poważny kryzys. Dylewski zręcznie żongluje nastrojami, „trudne" momenty tonując humorem i interesującymi woltami, które nie raz zaskoczyć mogą widza