Aktualizacja: 16.02.2025 16:13 Publikacja: 09.06.2023 22:09
„Gorące dni”, reżyseria Emin Alper
Foto: Aurora Films/mat.pras.
Superciekawy thriller polityczny. Małe tureckie miasteczko – skorumpowane, rządzone przez kilku znaczących biznesmenów i polityków. Burmistrz nie chce zgodzić się na inwestycję mającą zapewnić mieszkańcom wodę w pobliskich jezior, eksploatuje wody gruntowe, co prowadzi do tworzenia się lejów i katastrof. To tutaj zjawia się młody, ambitny prokurator. Jego poprzednik zniknął nagle, w niewyjaśnionych okolicznościach. Emre chce zaprowadzić w mieście porządek, ale od pierwszych dni miejscowi starają się go nie przemian przekupić albo zastraszyć. W chwili słabości młody prokurator przyjmuje zaproszenie na kolację i nocną pijatykę, podczas której po podanych mu narkotykach traci przytomność. Widzi jeszcze młodą Romkę, którą jego gospodarze sprowadzili sobie na zabawę. Następnego dnia prokurator zostaje wezwany do szpitala. Dziewczyna została pobita i zgwałcona. Emre bezkompromisowo prowadzi śledztwo, ale w tyle głowy ma wieczór, gdy doszło do tragedii. Wieczór, z którego nie wszystko pamięta. Nie wie też jaka była jego rola w całym zdarzeniu.
Gwiazdą gali otwarcia festiwalu była uhonorowana za całokształt twórczości Tilda Swinton. W piątek aktorka spotkała się z dziennikarzami.
Tom Tykwer wraca do Berlina z mocnym filmem „Światło”, który tuż przed wyborami parlamentarnymi w Niemczech i poparciem dla AfD jest jak polityczny manifest.
18. Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA odkrywa kolejne niespodzianki! W dniach 25.04 – 04.05.2025 roku w Krakowie możemy spodziewać się najlepszych niezależnych produkcji, znanych nazwisk, a także niezapomnianej atmosfery, którą z pewnością dostarczą dwie sekcje specjalne: „Tylko spokojnie” i „Chłopackie sprawy”, w których ani dobrego kina, ani wielkich twórców nie zabraknie.
„Maria Callas” z Angeliną Jolie to świetne, poruszająca kino, „Grand Tour” – ciekawy filmowy eksperyment
Kto chce z filmu „Maria Callas” poznać życie, a zwłaszcza tajemnice bohaterki, będzie rozczarowany. Ale w zamian otrzyma wysmakowane obrazy oraz opowieść o samotności i odchodzeniu. I oczywiście budzącą emocje Angelinę Jolie.
Czeka nas tydzień wielkich premier. Już 17 lutego Max/HBO zaprezentuje trzeci sezon „Białego Lotosu”, zaś 20 lutego Netflix pokaże polityczny thriller „Dzień zero” z Robertem de Niro.
Gwiazdą gali otwarcia festiwalu była uhonorowana za całokształt twórczości Tilda Swinton. W piątek aktorka spotkała się z dziennikarzami.
Choć „Flow” to film minimalistyczny, rozmachu emocjonalnego nie można mu odmówić.
W „Anatomii upadku” Justine Triet doceniam to, jak reżyserka „nakłuwa” fabułę środkami filmowymi, bierze w cudzysłów i demaskuje wyłącznie obrazem i montażem.
Tildę Swinton nazywano muzą dwuznaczności czy ikoną brytyjskich gejów. Dziś jest laureatką Oscara, Europejskiej Nagrody Filmowej, weneckiego Złotego Lwa, a teraz festiwal w Berlinie uhonorował ją Złotym Niedźwiedziem za całokształt twórczości.
Tom Tykwer wraca do Berlina z mocnym filmem „Światło”, który tuż przed wyborami parlamentarnymi w Niemczech i poparciem dla AfD jest jak polityczny manifest.
Japoński reżyser Takeshi Kitano obala samurajski mit, ale czyni to bez polotu i finezji.
W „Szabli” Serbowie rozliczają się ze swoją przeszłością. Wracamy do marca 2003 r., kiedy to został zastrzelony premier Zoran Dindić, a za jego zabójstwem stali ludzie służb.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas