Aktualizacja: 03.03.2021 08:12 Publikacja: 03.03.2021 08:12
Foto: YouTube
Wyciekła lista filmów, które są w tym roku brane pod uwagę przy nominacjach do Złotych Malin – antynagrody dla najgorszych poczynań w kinie. „365 dni” Barbary Białowąs i może „walczyć” aż w siedmiu z dziewięciu kategorii.
Zwykle te „wyróżnienia” przyznawane były tuż przed galą Oscarową twórcom amerykańskim. Czas pandemii zmienił w tym roku tę zasadę. Nieprzypadkowo. Nakręcony na podstawie książki Blanki Lipińskiej film Barbary Białowąs i Tomasza Mandesa, zdążył przyciągnąć w Polsce do kin 1,6 mln widzów, po czym jego dystrybucja została przerwana przez pandemię. Jednak trafił szybko na platformę Netfliksa. Recenzje krytyków były miażdżące. Krytyk „Cosmopolitan” napisał, że to najgorszy film, jaki widział w życiu, recenzent „Guardiana” nazwał go wręcz „obrzydliwym”, a w „Guardianie” można było przeczytać, że ten erotyk pełen przemocy zasługuje co najwyżej na wydanie na DVD w podrzędnym wydawnictwie. Jednak na przekór tym opiniom, na Netfliksie „365 dni” stało się w ciągu zaledwie kilku dni najbardziej oglądanym przebojem w Ameryce, Australii, wielu krajach europejskich i kilku azjatyckich.
Biuro szeryfa Santa Fe w stanie Nowy Meksyk ujawniły przyczyny śmierci i okoliczności ujawnienia ciał aktora Gene'a Hackmana i jego żony, Betsy Arakawy.
Sześcioodcinkowa ekranizacja powieści Lampedusy „Lampart” (Netflix) różni się od fabularnej adaptacji Viscontiego z 1963 r. Osuwa się w melodramat, ale pokazuje też bezwzględną polityczną zmianę, która odbywa się również teraz.
Nie doświadczamy rzeczywistości doskonałej. Rzeczywiste ukrywa się w cieniu przez całe nasze życie, ale go nie widzimy. Mylimy je ciągle z czym innym. Lęk opiera się na niewidzeniu całości. Gdyby dało się dotrzeć tam i wszystko zobaczyć, nasz lęk prysnąłby jak bańka mydlana.
Wielka przegrana „Emilii Perez”, Oscar dla Kierana Culkina za rolę w polskiej koprodukcji, „Anora” z rosyjskimi wątkami.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
„Prawdziwy ból" opowiada o dwóch kuzynach, którzy wyruszają w podróż do Polski, żeby odwiedzić dom, w którym mieszkała ich babcia przed emigracją do Stanów Zjednoczonych. Minister Radosław Sikorski gratuluje aktorowi.
Nie doświadczamy rzeczywistości doskonałej. Rzeczywiste ukrywa się w cieniu przez całe nasze życie, ale go nie widzimy. Mylimy je ciągle z czym innym. Lęk opiera się na niewidzeniu całości. Gdyby dało się dotrzeć tam i wszystko zobaczyć, nasz lęk prysnąłby jak bańka mydlana.
Na liście najlepiej zarabiających aktorów i aktorek w Hollywood nastąpiła zmiana lidera: Adama Sandlera, który prym wiódł w 2023 r. i zarobił 73 mln dolarów, zdeklasował Dwayne "The Rock" Johnson z 88 mln dolarów netto.
Ella Purnell ma nosa do interesujących i nieco makabrycznych scenariuszy. „Złotko” okazało się już kolejną z rzędu serialową perełką z udziałem brytyjskiej aktorki.
„Biały Lotos” to jedna z najinteligentniejszych produkcji serialowych, jakie widziałem.
Jak to możliwe, że pewne wartości przestały działać?
Technooligarchia, rosyjska dezinformacja napędzana przez cynicznych podcasterów i były prezydent USA – szeryf o twarzy Roberta De Niro. Do tego zatroskana czarnoskóra pani prezydent. Brzmi znajomo? „Dzień Zero” to łabędzi śpiew amerykańskich liberałów.
Oscar w kategorii filmu zagranicznego dla „I’m Still Here” to pierwsza taka statuetka w historii kina brazylijskiego. Walter Salles zadedykował ją „kobiecie, która nie załamała się, lecz walczyła z autorytarnym reżimem”.
Sześcioodcinkowa ekranizacja powieści Lampedusy „Lampart” (Netflix) różni się od fabularnej adaptacji Viscontiego z 1963 r. Osuwa się w melodramat, ale pokazuje też bezwzględną polityczną zmianę, która odbywa się również teraz.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas