Aktualizacja: 23.02.2025 20:12 Publikacja: 17.10.2021 14:37
Frances McDormand - "Nomadland"
Foto: materiały prasowe
Miasteczko nazywa się dumnie Empire. Ale z mocą imperium niewiele ma wspólnego. Właściwie wszystko tu zamiera. Kiedy zamknięta zostaje fabryka gipsu Fern traci pracę. Jej mąż niedawno umarł. Jej życie wali się w gruzy. Starzejąca się kobieta nie zamierza jednak dogorywać wśród beznadziei. Kupuje kamper i wyrusza w trasę. Pracuje dorywczo w hurtowni Amazonu i jeździ. Po drodze spotyka ludzi podobnych do siebie – tych, którzy dużo stracili po kryzysie roku 2008, którym życie się nie ułożyło. Współczesnych nomadów. Ludzi otwartych, którzy nie czują się wykluczeni ze społeczeństwa. Zakosztowali wolności, pokochali swój styl życia. Spotykają się czasem na zjazdach albo zwyczajnie w drodze. Nie mówią sobie „Żegnaj”, lecz „Do zobaczenia”. Bo przecież gdzieś znowu na siebie wpadną i na pewno będą mogli na siebie nawzajem liczyć. Ich życie ma swoje ciemne strony, czasem dopada ich poczucie samotności, czasem choroba, a ubezpieczenia nie ma... Ale trwają i wielu z nich nie zamieniłoby już swojego kampera na domek z ogródkiem.
W trudnych politycznie czasach, nie zabrakło na berlińskim festiwalu filmów o współczesnych niepokojach i lękach, ale jury uciekło od polityki i Złoty Niedźwiedź dostał „Dreams (Sex Love) - queerowy film o dorastaniu i tworzeniu.
Jury uciekło od polityki, promując głównie filmy o uczuciach i tęsknotach człowieka.
KinoGram, kino mieszczące się w przestrzeni Fabryki Norblina, zaprasza na dwa autorskie cykle. W programie wydarzeń cyklicznych zobaczymy klasykę europejskiego kina, czyli Podwójne Życie Weroniki w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego oraz dokument Against Gravity o Jeanie Paulu Gaultier.
„Variety" informuje o szoku w świecie kina i Jamesa Bonda: Amazon MGM przejął pełną „kreatywną kontrolę” nad franczyzą 007 po tym jak producenci Barbara Broccoli i Michael G. Wilson wycofali się z tej roli.
Publiczność kocha gwiazdy, a gwiazdy tęsknią za skromnymi, artystycznymi filmami.
KinoGram, kino mieszczące się w przestrzeni Fabryki Norblina, zaprasza na dwa autorskie cykle. W programie wydarzeń cyklicznych zobaczymy klasykę europejskiego kina, czyli Podwójne Życie Weroniki w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego oraz dokument Against Gravity o Jeanie Paulu Gaultier.
W trudnych politycznie czasach, nie zabrakło na berlińskim festiwalu filmów o współczesnych niepokojach i lękach, ale jury uciekło od polityki i Złoty Niedźwiedź dostał „Dreams (Sex Love) - queerowy film o dorastaniu i tworzeniu.
Jury uciekło od polityki, promując głównie filmy o uczuciach i tęsknotach człowieka.
„3000 metrów nad ziemią” dzieli widzów. Jedni się bawią, drudzy są rozczarowani.
Warto pamiętać, że powieść „Robot” Adama Wiśniewskiego-Snerga została wybrana na najważniejszą polską książkę fantastyczną.
Stylowy kryminał „The Order” nawiązuje do najlepszych tradycji gatunku. A przy tym dotyka problemu, który w erze polaryzacji może wybuchnąć ze zdwojoną siłą.
Długo się zastanawiałem, czy w ogóle robić taki film, a także – jak go zrobić. Uznałem, że jeśli chcemy być uczciwi, to musimy pokazać prawdę – mówi Maciej Ślesicki, reżyser i scenarzysta, współtwórca Warszawskiej Szkoły Filmowej, o filmie „Ludzie”, opowiadającym o losie cywilnych ofiar rosyjskiej agresji w Ukrainie, który właśnie trafił do kin w Polsce.
20 lutego wchodzi w życie ostatnia część nowelizacji prawa autorskiego, o którą twórcy walczyli od lat. Przewiduje ona prawo do dodatkowego wynagrodzenia dla artystów wykonujących cudze utwory, rozpowszechniane w streamingu lub VOD.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas