Plucińska była polską uczestniczką tegorocznej edycji prestiżowego międzynarodowego programu Producers on the Move - spotkania najbardziej obiecujących młodych producentów podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes.
PISF: Celem programu Producers on the Move jest przede wszystkim nawiązanie kontaktów branżowych. Czy właśnie sieć kontaktów uważasz za najważniejsze narzędzie producenta?
Marta Plucińska:
Oczywiście, tak! Bez kontaktów branżowych nie zrealizuję nawet najlepszego projektu. Niezależnie, czy jest artystyczny, czy komercyjny, chcę przekonać do niego - i to najczęściej na poziomie scenariusza, a nawet treatmentu - cały sztab ludzi, którzy mają się w nim zakochać i będą chcieli włożyć w projekt kawałek siebie.
Na tegorocznym spotkaniu Producers on the Move poznałam 23 europejskich producentów rozwijających niezwykłe, kreatywne projekty. Przez trzy dni robiliśmy "przymiarki" do ewentualnej współpracy. Przed spotkaniem oglądaliśmy swoje filmy, prezentowaliśmy nasz dorobek artystyczny.