Sport wciąż mało internetowy. Wolimy sklepy stacjonarne

60 proc. kupujących sprzęt sportowy robi to głównie w sklepach stacjonarnych

Publikacja: 25.06.2020 13:54

Sport wciąż mało internetowy. Wolimy sklepy stacjonarne

Foto: Bloomberg

Z raportu firmy Deloitte wynika, że Polacy na odzież oraz sprzęt sportowy przeznaczają średnio 193 euro rocznie. 60 proc. osób uprawiających sport wydaje te pieniądze przede wszystkim w sklepach stacjonarnych. Najwięcej zwolenników zakupów online jest w Czechach oraz Niemczech. Osoby uprawiające sport stawiają na świadome zakupy. Firma podaje, że wydatki na aktywność związaną ze sportem wahają się średnio pomiędzy 95 euro na Węgrzech do 295 euro w Austrii.

We wszystkich badanych krajach większość respondentów kupuje towary sportowe głównie w sklepach stacjonarnych. We Francji, Austrii i Bułgarii odsetek kupujących w ten sposób przekracza 70 proc., natomiast zwolenników zakupów online najwięcej jest w Czechach 42,9 proc. i Niemczech 38,6 proc. W czterech z ośmiu badanych krajów średnie wydatki osób robiących zakupy w internecie są wyższe niż kupujących stacjonarnie.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy