Na co konsumenci zwracają szczególną uwagę w dobie tej nowej normalności? Czego oczekuje dziś gość, który przychodzi do restauracji?
Poczucia bezpieczeństwa i smacznego, wysokiej jakości jedzenia w dobrej cenie. Pandemia koronawirusa wywróciła dotychczasowy świat do góry nogami. W początkowych miesiącach na pierwszy plan wysunęło się szeroko rozumiane bezpieczeństwo własne i bliskich. Na znaczeniu zyskały takie wartości jak zdrowie, zaangażowanie społeczne, pomoc innym. Zamknięci w domach, spędzaliśmy dużo czasu z rodziną, uczyliśmy się nowych rzeczy, gotowaliśmy. Początkowo byliśmy nieufni wobec wszystkiego, co wykraczało poza bezpieczne progi naszych mieszkań, w tym do zamawiania posiłków w restauracji. Dopiero z czasem szeroka komunikacja standardów bezpieczeństwa, jakie obowiązują w gastronomii, przyczyniła się do zmniejszenia tych obaw. Ponadto ludzie zatęsknili za oznakami normalności. Dla nas najwyższe standardy zawsze były podstawą wszelkich działań. W trakcie pandemii jeszcze bardziej zadbaliśmy o to, aby goście i zespół czuli się komfortowo i pewnie. W każdej restauracji obowiązuje bezkontaktowy proces obsługi. Pracownicy są wyposażeni w środki ochrony osobistej, tj. rękawiczki, maseczki czy przyłbice, a wszystkie powierzchnie wspólne są na bieżąco dezynfekowane. Już od wejścia ułatwiamy gościom bezpieczne korzystanie z restauracji. Przy drzwiach, kioskach oraz toaletach dostępne są płyny do dezynfekcji dłoni, a na podłodze znajdują się specjalne oznaczenia graficzne pozwalające zachować bezpieczną odległość. Nasze restauracje są wyposażone w kioski umożliwiające zamówienie bezkontaktowe, które tak jak inne powierzchnie regularnie dezynfekujemy. Dodatkowo goście spożywający posiłki na miejscu mogą skorzystać z usługi table service, czyli bezpiecznego dostarczenia zamówienia przez naszych pracowników do stolika.
Przygotowaliście państwo kampanię społeczną „Wszystko w naszych rękach", która przypomina gościom o zasadach higieny. Czy według pana potrzebne są tego rodzaju działania? Wydaje się, że społeczeństwo jest świadome zagrożeń.
Jesteśmy dużą marką i zdajemy sobie sprawę z tego, że nasz głos jest szeroko słyszany wśród konsumentów, szczególnie tych młodszych. Możemy to wykorzystać do promowania postaw, które w czasie pandemii ograniczają ryzyko zakażenia. A można je zmniejszyć poprzez czynność pozornie banalną – częste i prawidłowe mycie rąk. Kampania „Wszystko w naszych rękach" to odpowiedzialny komunikat przekazany w atrakcyjny i lekki sposób. Do akcji zaangażowaliśmy artystę młodego pokolenia – rapera Holaka, który stworzył utwór na temat prawidłowego mycia rąk. Choreografia teledysku, wykonana przez Oliwię z restauracji w Białymstoku, to 30-sekundowy przewodnik po tym, w jaki sposób dbać o higienę dłoni. Utwór i teledysk były dostępne w social mediach – była to pierwsza akcja McDonald's w Polsce, którą przeprowadziliśmy na TikToku. Fenomen tego kanału polega na tym, że bardzo angażuje odbiorców. A na tym nam właśnie zależało. Otrzymaliśmy od konsumentów dużo filmików, w którym odtwarzali choreografię z prawidłowym myciem dłoni. W akcję włączyli się pracownicy naszych restauracji. Byliśmy także na Facebooku, Instagramie, YouTubie. Duże zainteresowanie akcją pokazuje, że mimo wzrostu świadomości tematy związane z bezpieczeństwem i higieną wciąż są potrzebne. Jest to idea, którą kontynuujemy w naszych restauracjach. Materiały w lekki, niedydaktyczny sposób zachęcają do dbania o wspólne bezpieczeństwo i higienę, szczególnie ważne w tych czasach.
Zdaniem ekspertów jesienią może nadejść druga fala koronawirusa. Czy McDonald's planuje kolejne działania dotyczące bezpieczeństwa?
Zatrudniamy w Polsce 25 tys. pracowników, 90 proc. restauracji jest prowadzonych przez licencjobiorców – małych i średnich przedsiębiorców. Jesteśmy blisko lokalnych społeczności i chcemy się z nimi komunikować, poruszając ważne społecznie tematy. Bez wątpienia bezpieczeństwo i higiena to jeden z nich. Wykorzystując naszą skalę i nowoczesne narzędzia komunikacji, jakimi dysponujemy, będziemy w dalszym ciągu promować odpowiedzialne zachowania wśród naszych gości i pracowników. Musimy wszyscy pamiętać, że teraz wszystko w naszych rękach. ©?