Pro­du­cent m.in. ze­gar­ków Car­tie­ra, piór wiecz­nych Mont­blanc i bi­żu­te­rii Van Cle­ef&Ar­pels ogło­sił, że je­go rocz­ny zysk był lep­szy od za­kła­da­ne­go, ponieważ spa­dek po­py­tu na ar­ty­ku­ły luk­su­so­we w Azji nie był tak du­ży, jak się wcześniej oba­wia­no. Je­go ak­cje w Zu­ry­chu zdroża­ły o 8,4 proc.

Fir­ma Ri­che­mont po­da­ła, że w ro­ku fi­nan­so­wym do 31 mar­ca zysk net­to zwięk­szył się o ok. 30 proc. do 2 mld eu­ro, a ana­li­ty­cy li­czy­li na 1,93 mld. Ob­ro­ty wzro­sły o 10 proc., a zysk ope­ra­cyj­ny o 18 proc. dzię­ki oży­wie­niu w IV kwar­ta­le, po sła­bym 2012 r.

- Wy­raź­nie do­dat­ni jest wzrost or­ga­nicz­ny, któ­ry przy­spie­szył w IV kwar­ta­le do po­nad 7 proc. z 5 w trze­cim, więc naj­gor­sze spo­wol­nie­nie chy­ba juz mi­nę­ło – oce­nił Jon Cox z Kepler Ca­pi­tal Mar­kets. - Zysk jest więk­szy od pro­gnoz, a to wska­zu­je, że EBIT nie powinien roz­cza­ro­wać – do­dał Pa­trik Schwen­di­mann z Zu­er­cher Ka­no­nal­bank.

Ak­cje firm ofe­ru­ją­cych wy­ro­by luk­su­so­we są wra­żli­we na ozna­ki zmian po­py­tu w Azji, któ­ra w ostat­nich la­tach jest ich si­łą na­pę­do­wą, bo w Eu­ro­pie pa­nu­je re­ce­sja. Na Azję -Pa­cy­fik bez Ja­po­nii przy­pa­da po­nad 42 proc. ob­ro­tów Ri­che­mont.

In­we­sto­rzy nie­po­ko­ili się, że zmia­na eki­py rzą­dzą­cej w Pe­ki­nie i za­ostrze­nie prze­pi­sów o pre­zen­tach, a czę­sto są to ze­gar­ki, za­szko­dzi in­te­re­som spółki. Ri­che­mont ma ogło­sić rocz­ny bi­lans 16 ma­ja.