Sprawdziliśmy, jakie firmy z różnych branż znalazły sposoby i narzędzia, by nadal prowadzić biznes i zadbać o bezpieczeństwo kontaktów ze swoimi klientami. Często były to rozwiązania już wcześniej oferowane przez przedsiębiorstwa, jednak ich popularność gwałtownie wzrosła. Wiele firm wprowadziło do oferty wiele innowacji.
Solidarni Przedsiębiorcy - dodatek specjalny „Rzeczpospolitej”
Biznes idzie zgodnie z planem
Pandemia koronawirusa odmieniła sposób komunikowania się przedsiębiorstw z klientami – najczęściej przybrał on formę elektroniczną. Jakie rozwiązania wprowadziły firmy? – Rok 2020 był inny, nietypowy i trudny do porównania z jakimkolwiek okresem w przeszłości – przyznaje Damian Kapitan, prezes Budimex Nieruchomości. Jak dodaje, po pierwsze trzeba było zadbać o bezpieczeństwo pracowników i klientów, a po drugie skupić się na kwestiach organizacyjnych. – Wprowadziliśmy szereg udogodnień dla klientów. Można wybrać mieszkanie praktycznie bez wychodzenia z domu (zapewniamy wideorozmowy, czaty, spacery wirtualne, podpisywanie zdalne umów rezerwacyjnych itp.). Dodatkowo, zarówno my, jak i generalni wykonawcy zrobiliśmy wszystko, aby dotrzymać założonych terminów. Pandemia nie wpłynęła na terminy oddawania przez nas mieszkań – podkreśla Kapitan. Jak twierdzi, jest pewny, że plany dotyczące wyników finansowych i poziomu przedsprzedaży mieszkań w 2020 r., które spółka przyjęła na długo przed pandemią, zostaną zrealizowane.
Podobnie sytuację oceniają przedstawiciele Dom Deveopment. – Grupa Dom Development szybko i sprawnie zareagowała na okoliczności związane z pandemią koronawirusa. Wdrożyliśmy ponadstandardowe środki ostrożności – poza wyposażeniem placówek w elementy ochronne i bieżącą dezynfekcją stanowisk pracy wprowadziliśmy cotygodniowe testy wszystkich pracowników. Dzięki temu realizacja naszych inwestycji przebiega zgodnie z planem – komentuje Grzegorz Smoliński, dyrektor sprzedaży w Dom Development. – Odbiory mieszkań odbywają się w zakładanych terminach, a biura sprzedaży są otwarte w dotychczasowych godzinach pracy. Dodatkowo wprowadziliśmy kompleksową, zdalną obsługę klientów poprzez połączenia wideo. Możliwa stała się prezentacja online osiedli i mieszkań przy użyciu makiet i spacerów 3D. Jest to wygodna i intuicyjna forma zobrazowania rozkładu mieszkania czy przykładowej aranżacji wnętrza – ocenia Smoliński. Deweloper oferuje również podpisanie umowy w formie zdalnej, przy spełnieniu wszystkich warunków prawnych.