Pod koniec lipca francuski resort finansów podał nazwy zwycięzców w przetargach ogłoszonych w sierpniu 2015 na częściową prywatyzację obu lotnisk. Udziały państwa w Nicei zostały przyznane konsorcjum włoskiej Atlantia, zarządowi lotniska w Rzymie i francuskiej EDF Invest, natomiast udziałów w Lyonie — konsorcjum firm Vinci, Predica i Caisse des Depots (CDC).
Cesje dla nabrania pełnej mocy zostały poddane konsultacjom z organizacjami reprezentującymi pracowników i urzędowi konkurencji do zaopiniowania. Obecnie dwie uchwały z 28 października podpisane przez wiceministra transportu Alaina Vidalies, opublikowane w Dzienniku Urzędowym potwierdzają obie operacje.
Z informacji osoby związanej z resortem finansów, skarb państwa uzyska niemal 1,8 mld euro z obu prywatyzacji — 1,22 mld z Nicei i 535 mln z Lyonu — a środki te zostaną użyte w sektorze energetyki jądrowej i na zmniejszenie długu państwa. To druga prywatyzacja lotnisk we Francji; pod koniec 2014 r. sprzedano za 308 mln euro 49,9 proc. udziałów w lotnisku Tuluza-Blagnac chińskiemu konsorcjum Symbiose.
reuters, p. r.