Czarnek do ZNP: O co chodzi? Takich nakładów na edukację dotąd nie było

- Jeśli Związek Nauczycielstwa Polskiego mówi o bardzo dużych problemach edukacji, to ja wyliczam osiągnięcia na polu edukacji w ostatnich dwóch-trzech latach. To są gigantyczne środki finansowe na inwestycje, gigantyczna zwyżka subwencji oświatowej, poważne podwyżki dla nauczycieli - powiedział w rozmowie z Polskim Radiem 24 minister edukacji i nauki, Przemysław Czarnek.

Publikacja: 20.09.2022 10:30

Czarnek do ZNP: O co chodzi? Takich nakładów na edukację dotąd nie było

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

adm

Od 1 września w placówkach oświatowych w całej Polsce trwa akcja protestacyjna nauczycieli zrzeszonych w ZNP. Do sprawy odniósł się w rozmowie z Polskim Radiem 24 minister edukacji i nauki, Przemysław Czarnek.

Jak mówił, "Związek Nauczycielstwa Polskiego zawsze ma prawo do protestu”. - Ja tego prawa nie odmawiam. Ten protest w ZNP trwa, natomiast jeśli związek mówi o bardzo dużych problemach edukacji, to ja wyliczam osiągnięcia na polu edukacji w ostatnich dwóch-trzech latach. To są gigantyczne środki finansowe na inwestycje, gigantyczna zwyżka subwencji oświatowej, od 1 stycznia o 11 mld złotych, to są poważne podwyżki dla nauczycieli - podkreślił. - To są rzeczy, które w szkole nigdy nie występowały, nigdy nie było takiej subwencji oświatowej, takich podwyżek, takich nakładów finansowych na edukację, zarówno tych dotyczących infrastruktury, jak i tych dotyczących informatyzacji szkół. Pytanie, gdzie był Związek Nauczycielstwa Polskiego przed 2016 r. i dlaczego nie protestował wówczas, gdy przez cztery lata z rzędu nie było żadnych podwyżek? - dodał. 

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Edukacja
Sławomir Broniarz: Nauczycielom chodzi nie tylko o pieniądze
Edukacja
Iga Kazimierczyk: obecne zmiany w szkołach to tylko wierzchołek góry lodowej
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: Brak „systemowego szczucia” nie oznacza, że w szkole wszystko już gra
Edukacja
Martynowicz: chcemy poznać wizję MEN dotyczącą pracy nauczycieli
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Edukacja
Geografowie przeciwko łączeniu przedmiotów. Nie chcą, by geografię połączono z przyrodą