Materiał powstał we współpracy z Dessault Systèmes
Jak w państwa ocenie polskie firmy w czasie pandemii radziły sobie, aby zapewnić ciągłość biznesową?
Zarówno duże organizacje, jak i firmy z sektora SMB mierzą się dziś z podobnymi wyzwaniami: problemy stają się coraz bardziej złożone, wymagają szybkiej reakcji, połączenia wiedzy i umiejętności różnych działów. W ostatnich dwóch latach dotychczasowe problemy zostały dodatkowo spotęgowane zakłóceniami w łańcuchach dostaw.
Zgadzam się z opinią firmy analitycznej Gartner, która w raporcie „Koronawirus: obszary zainteresowania CIO podczas pandemii Covid-19" podkreśliła, że „czas pandemii to sygnał ostrzegawczy dla przedsiębiorstw, które zbytnio skupiły się na codziennych potrzebach operacyjnych kosztem inwestowania w rozwiązania cyfrowe i długoterminową odporność".
Na szczęście wiele firm w Polsce podejmuje kroki, aby odpowiedzieć na nowe wyzwania. Menedżerowie zdali sobie sprawę, że komunikacja, współpraca i ocena warunków rynkowych w czasie rzeczywistym mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania biznesu w każdych warunkach, a szczególnie w wymagającym okresie pandemii.