Artykuł powstał we współpracy z firmą Provident
Pandemia sprawiła, że przedsiębiorstwa stanęły przed ogromnym wyzwaniem. Musiały zmienić styl zarządzania, system benefitów, zasady komunikacji wewnętrznej, a co najważniejsze działania musiały być podejmowane błyskawicznie.
W Providencie już w pierwszych dniach ogłoszenia pandemii zadbaliśmy o bezpieczeństwo i zdrowie fizyczne pracowników. Wszyscy zostali zaopatrzeni w maseczki i środki do dezynfekcji. Jednocześnie trwały intensywne prace do przygotowania naszych lokalizacji do pracy w reżimie sanitarnym. Została powołana grupa Herosów Normalności złożona z pracowników, którzy pomagali w przygotowaniu biur firmy do funkcjonowania w warunkach zagrożenia koronawirusem. W ciągu dwóch tygodni przystosowaliśmy nasze systemy operacyjne do pracy zdalnej dla kilku tysięcy osób. W styczniu 2020 roku z tej formy pracy korzystało ok. 2 proc. zespołu, a w grudniu 2020 roku już 60 proc.
Bardzo szybko wprowadziliśmy także działania mające na celu dbałość o zdrowie i dobrostan psychiczny pracowników oraz budowanie wspólnoty i integrację. W Grupie International Personal Finance, do której także należy Provident Polska, działa Care Plan (Plan Opieki). Jest to program obejmujący wsparcie pracowników w różnych obszarach, obejmujących zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. W ramach Care Planu został zorganizowany m.in. Tydzień Świadomości Zdrowia Psychicznego, który miał na celu pokazanie, jak ważna jest dbałość o zdrowie psychiczne, jak poznać przyczyny potencjalnych problemów, umieć zidentyfikować niepokojące oznaki u siebie i innych oraz jak sobie pomóc w trudnych momentach. Pracownicy mieli także okazję regularnie uczestniczyć w webinarach z zewnętrznym psychologiem. W czasie spotkań omawiano różne aspekty, które wpływają na dobrostan psychiczny. W webinarach uczestniczyło ok. 600 osób.
W trudnych sytuacjach pracownicy mogą także korzystać z infolinii „Możesz na nas liczyć", która działa także przed pandemią. Dzwoniąc na infolinię, każdy pracownik może liczyć na fachowe i anonimowe wsparcie psychologiczne. W całej Grupie została także zorganizowana akcja „30 dni szczęścia". Codziennie w formie kartek z kalendarza były publikowane porady, jak zadbać o swoje dobre samopoczucie.