RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 26.12.2024 02:34 Publikacja: 23.03.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Oddawanie odzieży to najlepszy sposób, by pozbyć się niepotrzebnych ubrań, twierdzi blisko 80 proc. respondentów przebadanych na zlecenie EPP, największego zarządcy centrów handlowych w Polsce. – Dając nieużywanej odzieży drugie życie, możemy wspomóc osoby potrzebujące, ale też wykazać się troską o środowisko naturalne – przekonuje EPP.
Dziewięciu na dziesięciu badanych (89 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że oddawanie nienoszonej odzieży to sposób, by pomóc potrzebującym, a 86 proc. uważa to za wyraz dbania o środowisko. Możliwości dania nieużywanym ubraniom drugiego życia jest wiele – Polacy deklarują, że najczęściej oddają je do specjalnych pojemników (42 proc.), rozdają rodzinie i znajomym (34 proc.) bądź sprzedają (27 proc.). Co piąty badany zanosi odzież na zbiórki (22 proc.) lub przekazuje organizacjom wspierającym osoby potrzebujące (21 proc.).
Podaż pieniądza M3 urosła w listopadzie o 8,7 proc. rok do roku, wobec wzrostu o 7,8 proc. w październiku – podał Narodowy Bank Polski. Średnia prognoz ekonomistów dla „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” wskazywała na wzrost o 8,2 proc.
Listopadowe dane potwierdzają przyspieszenie gospodarcze – napisał w mediach społecznościowych minister finansów Andrzej Domański.
Listopadowe dane o sprzedaży detalicznej pozytywnie zaskoczyły i potwierdzają, że zagadkowe tąpnięcie z września było anomalią.
Po październikowej dużej niespodziance w listopadzie produkcja przemysłowa w Polsce rozczarowała. Perspektywy pozostają jednak umiarkowanie dobre. Lekko pozytywnie zaskoczyły listopadowe dane z rynku pracy.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Produkcja przemysłowa w Polsce spadła w listopadzie o 1,5 proc. rok do roku – podał w czwartek GUS. Produkcja budowlano-montażowa tąpnęła zaś o 9,3 proc. r./r.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
Znana włoska marka odzieżowa ma przed sobą trudny okres i gruntowną restrukturyzację, która ma pomóc wrócić na ścieżkę wzrostu. Jednym z elementów koniecznych zmian ma być zamknięcie 500 sklepów.
Garnitur, toga, klapki na basen, erotyczna bielizna – w biznesie wykorzystuje się różne rzeczy. Przedsiębiorcy chcą rozliczać ubrania w firmowych kosztach PIT, skarbówka czasami się zgadza, czasami nie.
Sektor odzieżowy jest jednym z głównych źródeł zanieczyszczeń, co oznacza rosnąca presję ze strony konsumentów na zmiany. Ogromnym wyzwaniem dla branży odzieżowej są także nowe technologie.
Jak funkcjonować w świecie, w którym zmiana stała się częścią rzeczywistości biznesowej, a nieprzewidywalność – elementem, który trzeba brać pod uwagę przy tworzeniu każdej strategii? O tym w Warszawie będą dyskutować uczestnicy 5. edycji konferencji Business Fashion Environment Summit organizowanej przez „Vogue Polska” we współpracy z Boston Consulting Group.
Mimo wielu inicjatyw mających ograniczyć wykorzystywanie syntetycznych tekstyliów w modzie, popularne sieciówki z nich nie rezygnują. Co druga marka potwierdza, że w ciągu ostatnich lat zwiększyła wykorzystanie m.in. poliestru. Wśród nich są najbardziej znane marki odzieżowe.
Rozwijamy w Polsce magazyny, by szybciej dostarczać towary do klientów w Europie. Nie obawiamy się zmian w taryfach celnych, a nasz biznes nadal się rozwija – mówi Donald Tang, prezes koncernu Shein.
Firmy logistyczne szacują, że podczas letnich wyprzedaży liczba zamówień i zwrotów na polskim rynku e-commerce może wzrosnąć nawet dwukrotnie w porównaniu do pozostałych okresów roku
Tylko w sześć miesięcy 2024 r. zlikwidowano 1,6 tys. placówek, ale aż 5,2 tys. zawiesiło działalność. Nic nie wskazuje na to, by trend miał się odwrócić. Zwłaszcza przez wzrost kosztów energii, pensji czy znów rosnącą inflację.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas