Inflacja nadgryza wydatki Polaków na Dzień Dziecka

Większość badanych chce wydać do 100 zł, co przy ponad 12-proc. wzroście cen oznacza, że budżety na ten cel realnie zmalały.

Publikacja: 29.05.2022 23:32

Inflacja nadgryza wydatki Polaków na Dzień Dziecka

Foto: Adobe Stock

Dla handlu Dzień Dziecka to tradycyjnie jeden z dni w kalendarzu przynoszących wzrost obrotów i szanse na dodatkowe zyski. W tym roku będzie jednak handlowcom trudniej zarobić, ponieważ ogólna koniunktura zniechęca do wydawania pieniędzy. Biorąc pod uwagę, że wydatki na podstawowe produkty rosną, podobnie jak raty kredytów, na inne kategorie zostaje mniej pieniędzy.

Z badań wynika, że większość Polaków zamierza kupić prezent z tej okazji. Według badania Empiku chce to zrobić 75 proc., a wśród rodziców 91 proc. 43 proc. osób chce wydać 50–100 zł, a co czwarty mniej, co pokazuje, iż skala wydatków spadła. Z ubiegłorocznego badania SW Research dla Allegro wynikało, że co trzeci badany chciał wydać 100–200 zł, 28 proc. do 300 zł, a 26 proc. chciało wydać więcej.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Dane gospodarcze
Wzrost gospodarczy w UE i strefie euro w górę, Polska wśród liderów
Dane gospodarcze
Po cięciu stóp procentowych szefowa EBC mówi, czego można się spodziewać w polityce pieniężnej
Dane gospodarcze
„Średnia krajowa" to nie wszystko. Tyle zarabiają Polacy według nowych danych GUS
Dane gospodarcze
Rewelacyjne dane o PMI Polski. Najgorsza w historii passa wreszcie przerwana
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Dane gospodarcze
Inflacja we Francji najmniejsza od 4 lat, w Niemczech bez zmian