Gwałtowny wzrost cen w Rosji. To nie żywność drożeje najmocniej

Globalne firmy, które wycofały się z inwestowania w Rosji, skokowo podnoszą ceny swoich produktów. Zagraniczna chemia gospodarcza drożeje o 40-70 procent. Wyroby Coca-Coli od 15 proc. do 30 procent.

Publikacja: 14.03.2022 13:16

Gwałtowny wzrost cen w Rosji. To nie żywność drożeje najmocniej

Foto: Bloomberg

Amerykański producent chemii gospodarczej i artykułów higienicznych P&G (Ariel, Tide, Lenor, Fairy, Pampers, Always, Gillette, Head & Shoulders, Pantene, Blend-a-med) podnosi ceny sprzedaży swoich wyrobów w Rosji średnio o 43 proc.. Firma tłumaczy to wzrostem kosztów logistyki, materiałów oraz dewaluacją rubla . Firma część swoich produktów dostarczała do Rosji z Polski. Teraz musi radykalnie przebudować swoją logistykę, co nieuchronnie podnosi koszty.

Dla rosyjskiego klienta ceny zakupu środków piorących powinny wzrosnąć o 30 proc., Koszt artykułów do higieny dziecięcej wzrasta o 47 proc., dla kobiet - o 33 proc., produktów kosmetycznych i zdrowotnych - o 67 proc., produktów do pielęgnacji włosów - o 63 proc., produktów do higieny jamy ustnej - o 58 proc., produktów do golenia — o 65 proc. a środki czystości profesjonalnej podrożały aż o 74 proc

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Dane gospodarcze
PKB Polski na hamulcu. To nie było udane lato dla naszej gospodarki
Dane gospodarcze
PKB strefy euro i UE w górę. Co z Polską? "Wyniki wyłamują się z wzorca"
Dane gospodarcze
Polska gospodarka zwalnia. GUS podał nowe dane o PKB
Dane gospodarcze
Inflacja w USA przyspieszyła do 2,6 proc., ale nie zaskoczyła rynków
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Dane gospodarcze
NBP ma nową projekcję inflacji i PKB. „Jesteśmy nieco bardziej pesymistyczni"
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje