Węgry: konsumenci nie widzą światła w tunelu. Fatalne nastroje

Nastroje konsumentów węgierskich pogorszyły się w listopadzie do najniższego poziomu od kwietnia, gorzej oceniają perspektywy pracy i finansowe przy rosnącej inflacji — wynika z ankiety think tanku GKI.

Publikacja: 22.11.2021 14:44

Węgry: konsumenci nie widzą światła w tunelu. Fatalne nastroje

Foto: AdobeStock

W październiku ceny na Węgrzech wzrosły o 6,5 proc. w ujęciu rocznym, bardziej niż przewidywano, wywołane wzrostem o 30,7 proc. cen paliw. To skłoniło rząd do wprowadzenia na 3 miesiące cen maksymalnych paliw płynnych. Bank centralny spodziewa się w listopadzie przekroczenia 7 proc. przez inflację. Musiał przyspieszyć tempo działań zaostrzających politykę pieniężną, aby walczyć z inflacją i wzmocnić forinta — pisze Reuter.

„Wszyscy uczestnicy gospodarki spodziewają się wzrostu cen” — stwierdził GKI w comiesięcznym opracowaniu, które wskazuje na wzrost zaufania firm do poziomu najwyższego od 2,5 roku dzięki większemu optymizmowi w większości działów gospodarki, poza usługami. „Pewność konsumentów zmalała jednak w rozmiarach rzadko spotykanych w czasie jednego miesiąca, ostatnio tak mała była na wiosnę” — dodał GKI.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Dane gospodarcze
Najgorsze od miesięcy dane o PMI z zachodniej Europy. Możliwe duże cięcie stóp
Dane gospodarcze
Nastroje polskich konsumentów znów gorsze. I to mimo najlepszej sytuacji finansowej
Dane gospodarcze
Inflacja w Rosji traci hamulce. Najszybciej drożeje żywność
Dane gospodarcze
Produkcja budowlano-montażowa w Polsce dużo gorzej od prognoz. Są nowe dane GUS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Dane gospodarcze
Członek RPP rewiduje stanowisko ws. obniżki stóp procentowych