Grupa 25 ambasadorów wystosowała pismo do członków Kongresu USA i do administracji Joe Bidena stwierdzające, że „ograniczanie kwalifikowania się do kredytu na zakup pojazdów na tej podstawie, że są montowane w USA w zakładach z działającymi związkami zawodowymi i mają lokalny wsad jest niezgodne z amerykańskimi zobowiązaniami złożonymi w WTO w ramach wielostronnych porozumień”. Ambasadorzy także z Polski, Szwecji, Hiszpanii, Austrii, Holandii, Belgii, Cypru, Irlandii, Malty, Finlandii, Rumunii i Grecji stwierdzili, że taki przepis zaszkodziłby międzynarodowym producentom pojazdów. Ich zdaniem „naruszałby międzynarodowe przepisy o handlu, zaszkodziłyby ciężko pracującym Amerykanom zatrudnionym przez te firmy i podważałby starania tych producentów w rozwijaniu amerykańskiego rynku e-aut, aby mógł osiągnąć przyjęte przez administrację cele klimatyczne”. Ten przepis szkodziłby także parterom handlowym USA.