Aktualizacja: 22.11.2024 02:57 Publikacja: 31.10.2021 17:27
Foto: AFP, Joe Raedle
Grupa 25 ambasadorów wystosowała pismo do członków Kongresu USA i do administracji Joe Bidena stwierdzające, że „ograniczanie kwalifikowania się do kredytu na zakup pojazdów na tej podstawie, że są montowane w USA w zakładach z działającymi związkami zawodowymi i mają lokalny wsad jest niezgodne z amerykańskimi zobowiązaniami złożonymi w WTO w ramach wielostronnych porozumień”. Ambasadorzy także z Polski, Szwecji, Hiszpanii, Austrii, Holandii, Belgii, Cypru, Irlandii, Malty, Finlandii, Rumunii i Grecji stwierdzili, że taki przepis zaszkodziłby międzynarodowym producentom pojazdów. Ich zdaniem „naruszałby międzynarodowe przepisy o handlu, zaszkodziłyby ciężko pracującym Amerykanom zatrudnionym przez te firmy i podważałby starania tych producentów w rozwijaniu amerykańskiego rynku e-aut, aby mógł osiągnąć przyjęte przez administrację cele klimatyczne”. Ten przepis szkodziłby także parterom handlowym USA.
Komunistyczna Partia Federacji Rosyjskiej i „Sprawiedliwa Rosja – Za Prawdę” niemal w całości nie zagłosowały za nowym budżetem, który zakłada 25-procentowy wzrost wydatków na wojnę Putina do poziomu rekordowego od czasów ZSRR. A wszystko to kosztem cięć wsparcia najuboższych Rosjan.
By osiągnąć 240 mld zł deficytu w tym roku, rząd będzie zapewne musiał sięgnąć po budżetowe sztuczki, wzorem poprzedników. Ale dzięki temu zmniejszyć się mają nieco napięcia w budżecie w 2025 r., czyli w roku wyborczym.
W piątek posłowie zagłosowali za nowelizacją budżetu na 2024 rok, która zakłada wzrost deficytu o ponad 56 mld zł.
W sprzyjających okolicznościach rząd mógłby zapożyczać się w 2025 r. w miarę bezpiecznie. Ale koszty obsługi długu będą szybko rosły. Istnieje ryzyko, że wymkną się spod kontroli.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
W tym roku korporacje wpłacają do budżetu państwa wyraźnie mniej niż w 2023 r. Choć opozycja dopatruje się przyczyn politycznych, powód jest prosty – zyski firm pompowane wcześniej przez inflację znacząco spadły. I niestety, nieszybko się odbudują.
Przepisu, który przerwał możliwość rozpoczętej amortyzacji podatkowej, nie da się pogodzić z konstytucyjną zasadą ochrony interesów w toku.
Ministerstwo Zdrowia planuje wycofanie ze sprzedaży w Polsce saszetek nikotynowych. Wcześniej resort finansów przedstawił propozycję opodatkowania woreczków akcyzą. Przewidywane wpływy z tego tytułu w kolejnych 3 latach oszacowano na 172 mln zł.
Sektor moto w Europie jest pogrążony w kryzysie, na to nakłada się ofensywa chińskich producentów. Co to oznacza dla polskiego biznesu?
Proponowane przez rząd zmiany w składce zdrowotnej na 2026 r. są niekorzystne dla przedsiębiorców, którzy rozliczają się ryczałtem i mają wysokie przychody. Może na nich stracić 131 tys. firm.
W uchwalonej przez Sejm noweli do ustawy o podatkach i opłatach lokalnych na nowo zdefiniowano budowle.
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Rośnie zadłużenie miast, a uzależniony od rządowych dopłat rynek autobusów elektrycznych jest bardzo niestabilny, co zniechęca firmy przewozowe do inwestycji w tego rodzaju tabor.
Przedstawiamy najciekawsze orzeczenia z zakresu prawa gospodarczego, administracyjnego, prawa pracy i ubezpieczeń, a także cywilnego oraz karnego wybrane z października 2024 r.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas