Godła Firma Przyjazna Klientowi oraz Inwestor w Kapitał Ludzki mają szczególne znaczenie. Nadają je bowiem sami klienci oraz pracownicy firm, którzy oceniają różne aspekty współpracy z przedsiębiorstwem.
Programy Inwestor w Kapitał Ludzki oraz Firma Przyjazna Klientowi posiadają długoletnią tradycję. Pierwszy z nich obecny jest na polskim rynku od 18 lat, drugi – od 16 lat. Przez te wszystkie lata rynek zmieniał się, modyfikacji uległy także warunki otrzymania każdego z wyróżnień. Niezmiennie jednak pozostają one odznaczeniami niezależnymi i trudnymi do zdobycia. By otrzymać certyfikat Firma Przyjazna Klientowi lub/i Inwestor w Kapitał Ludzki, podmioty zgłaszające się do programów muszą przejść szczegółowy proces badawczy i spełnić określone w nim standardy. Certyfikatami są wyróżnione firmy, w których zadowoleni klienci lub pracownicy zdecydowanie przeważają nad osobami mającymi zastrzeżenia do któregoś z ocenianych aspektów działalności przedsiębiorstwa (tj. komunikacja, jakość usług, relacje, zadowolenie ze współpracy itd.).