Fundusze MCI podpisały umowy, na mocy których do końca czerwca 2020 r. sprzedadzą ponad 55 proc. akcji Frisco.pl na rzecz grupy Eurocash za niemal 129 mln zł. Cyfrowy Polsat w ostatnich dniach grudnia zebrał oferty zakupu niemal 22 proc. akcji Asseco Poland o łącznej wartości sięgającej 1,2 mld zł. Z kolei Grupa Bauer Media – według doniesień prasowych – zleciła firmom doradczym poszukiwanie podmiotów zainteresowanych przejęciem Interii.
To tylko przykłady informacji dotyczących przejęć, jakie napłynęły w ostatnich dniach. Potwierdzają one trend, który widać już od kilkunastu miesięcy: największa aktywność na rynku fuzji jest w sektorze TMT (technologie, media, telekomunikacja). W 2019 r. odpowiadał za jedną piątą aktywności na całym polskim rynku M&A. Oprócz wspomnianych już transakcji do zeszłorocznych statystyk można zaliczyć też przejęcie ABC Daty przez międzynarodowy koncern Also czy inwestycję Glovo, europejskiego wiodącego gracza na rynku aplikacji do zamawiania jedzenia w PizzaPortal, należący wcześniej do AmRestu.