Aktualizacja: 29.01.2020 16:22 Publikacja: 29.01.2020 14:34
Foto: Bloomberg
Branża podaje, że przemysł AGD inwestuje w Polsce rocznie ponad 1 mld zł w najnowsze fabryki, ale również w centra R&D, centra biznesowe, logistyczne, zakupowe oraz IT. Dzięki temu nasz kraj umacnia swoją pozycję lidera w produkcji AGD w Unii Europejskiej, wytwarzając już ponad 50 proc. całej unijnej produkcji pralek, suszarek oraz zmywarek. Trzy główne zagłębia to Dolny Śląsk, Łódź z Radomskiem oraz wielkopolskie Wronki.
Wartość produkcji sprzedanej AGD wzrosła w 2019 r. 1 mld zł, do 22 mld zł. W tym samym czasie zatrudnienie bezpośrednie zwiększyło się do 30 tys. osób. Z uwzględnieniem łańcucha dostaw przemysł AGD zatrudnia pośrednio ponad 100 tys. osób w Polsce. Około 85 proc. polskiej produkcji trafia na eksport, z czego połowa na cztery największe rynki unijne – niemiecki, francuski, brytyjski oraz włoski. Eksport w 2019 r. wzrósł 10 proc. do 18,5 mld zł, a Polska wyeksportowała 20 mln sztuk dużego AGD. Z kolei import warty jest tylko 3 mld zł. Najwięcej pochodzi z Chin (28 proc.), ale także z Niemiec i Turcji.
Środki, które miały wspomóc zawieszoną inwestycję amerykańskiego giganta, mogą trafić na rozwój zbrojeniówki. Takie rozmowy odbyły się między Ministerstwem Rozwoju i Kancelarią Premiera.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
O pół miliona zgłoszeń wydłużyły się kolejki do specjalistów w ciągu roku. Szybciej rosną te, w których pacjent ma skierowanie z adnotacją „pilne” niż w pozostałych.
12 stanowisk w wymaganej formie i czasie, jedno po terminie, dwa bez formy pisemnej. Wysyp pomysłów na ceny wywoławcze. Czytamy pisma do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w przeddzień aukcji częstotliwości 700/800 MHz.
Przekroczenie progu 2 proc. PKB w wydatkach na obronność będzie dla Europy konieczne. Tylko w ten sposób będzie ona w stanie się obronić nie korzystając z parasola ochronnego USA - wynika z analizy niemieckiego instytutu badawczego Ifo.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Firma z Hongkongu zaprzestała montażu sprzętu w swoich zakładach w Rosji. Powstawały tu telewizory m.in. Sony, Sharp i Philips. Powodem są trudności z płatnościami za komponenty kupione w Chinach, a także groźba strat wizerunkowych dla w obliczu wojny rozpętanej przez Putina.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Słynna sieć sklepów kosmetycznych ma coraz większe kłopoty. The Body Shop ogłosił właśnie upadłość w kolejnym kraju – tym razem w Holandii. Wcześniej w tym roku firma wycofała się między innymi z USA.
8 listopada Sejm zajmie się projektem Lewicy wprowadzającym 24 grudnia dzień wolny od pracy. Sprzeciwy, m.in. właścicieli sklepów, budzi głównie nagły tryb przygotowania projektu.
Po trzech kwartałach kradzieży w handlu ubyło aż o ponad 30 proc. w ujęciu rocznym. Eksperci wskazują, że to efekt wynikający ze znacznego złagodzenia prawa.
Coraz więcej rodzimych internautów szuka ofert w swojej okolicy. Jak pokazują badania, kupujemy lub rezerwujemy produkty i usługi w sieci od pobliskich sprzedawców, a odbieramy je osobiście, z pominięciem kuriera. Oszczędzając czas i pieniądze.
Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych, co jest z reguły wstępem do trwałego zamknięcia. Polski rynek handlowy nadal się kurczy, choć duże sieci rosną.
Michelin zamyka dwie fabryki we Francji z powodu konkurencji azjatyckich producentów opon i spadku sprzedaży w Europie. Sieć Auchan zwolni prawie 2,4 tys. pracowników, bo przegrywa z konkurencją.
W trzecim kwartale ruch klientów wzrósł tylko w sklepach osiedlowych i nieznacznie w hipermarketach. Za to spadł nawet w najsilniejszym sektorze czyli w dyskontach. Polacy nadal ostrożnie podchodzą do zakupów, również żywności.
Sieć sceptycznie podchodzi do projektu Lewicy, by 24 grudnia był dniem wolnym od pracy. Firma jest zadowolona ze swoich wyników i zapowiada dalszy błyskawiczny rozwój sieci sklepów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas