Nowy dyrektor ds. rozwoju Fortuny

Radim Haluza, były dyrektor generalny sieci handlowej Żabka, został dyrektorem ds. rozwoju biznesu Grupy Fortuna, zajmującej się przyjmowaniem zakładów wzajemnych

Publikacja: 19.05.2011 14:47

Radim Haluza jest związany z grupą Penta – większościowym akcjonariuszem Fortuny – od 2003 r. W 2004 r. uczestniczył w akwizycji spółki Fortuna przez Pentę. Odpowiadał za planowanie finansowe i podatkowe całej transakcji, a następnie – w pierwszych miesiącach po transakcji – wspierał dział finansowy spółki w realizacji procesu audytu.

W 2009 r. Radim Haluza objął stanowisko dyrektora generalnego spółki Żabka w Czechach, sieci dysponującej ponad 120 sklepami i zatrudniającej 700 pracowników. Zwiększył roczne obroty spółki z 500 mln koron do 2,1 mld koron. Czeską Żabką kierował aż do momentu sprzedaży sieci przez grupę Penta spółce Tesco w marcu br. za cenę przekraczającą 1 mld koron.

Fortuna Entertainment Group jest operatorem zakładów bukmacherskich w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma założycielska powstała w Pradze w 1990 r. Rok później na Słowacji założona została spółka Terno, a.s.

W 2005 r. grupa inwestycyjna Penta stała się właścicielem obu firm, i w tym samym roku pozyskała polskiego operatora zakładów bukmacherskich Profesjonał. Obecnie grupa posiada ponad 1,4 tys. kolektur na trzech rynkach.

Wprowadziła platformę FortunaWin, która dostarcza gry i zakłady poprzez sieć Internet klientom na Węgrzech.

W Fortuna Entertainment Group Haluza odpowiada za zarządzanie kluczowymi projektami i rozwój grupy.

36-letni Haluza jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Pradze, na Wydziale Finansów i Księgowości, część studiów odbył na King's College w Londynie.

Radim Haluza jest związany z grupą Penta – większościowym akcjonariuszem Fortuny – od 2003 r. W 2004 r. uczestniczył w akwizycji spółki Fortuna przez Pentę. Odpowiadał za planowanie finansowe i podatkowe całej transakcji, a następnie – w pierwszych miesiącach po transakcji – wspierał dział finansowy spółki w realizacji procesu audytu.

W 2009 r. Radim Haluza objął stanowisko dyrektora generalnego spółki Żabka w Czechach, sieci dysponującej ponad 120 sklepami i zatrudniającej 700 pracowników. Zwiększył roczne obroty spółki z 500 mln koron do 2,1 mld koron. Czeską Żabką kierował aż do momentu sprzedaży sieci przez grupę Penta spółce Tesco w marcu br. za cenę przekraczającą 1 mld koron.

Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową