Wczoraj WZA LOT wybrało go na szefa rady, w której zasiada od dwóch lat. Decydujący głos na walnym ma główny udziałowiec spółki, czyli Skarb Państwa. Rapciak jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Krakowie i przez wiele lat był związany z tym miastem. W latach 90. odpowiadał za Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta, a potem m.in. kierował oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie i zbierał pozytywne oceny od ekspertów z branży.

Docenił go też premier Donald Tusk, wybierając na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury w lutym 2008 r. Odpowiadał w nim za drogi. Pracował w resorcie tylko 13 miesięcy, a media spekulowały, że powodem odejścia była krytyka działań szefa GDDKiA Lecha Witeckiego. Wtedy umiejętności Rapciaka docenił Gaz-System – operator sieci gazociągowej w kraju pod bezpośrednim nadzorem ministra skarbu. Miesiąc po odejściu z ministerstwa został powołany najpierw do zarządu spółki Polskie LNG, a kilka tygodni później został jej szefem.