Piątnica inwestuje w twarogi

W ciągu najbliższych dwóch lat największy w Polsce producent serka wiejskiego wyda kilkadziesiąt milionów złotych, aby produkować więcej białych serów

Publikacja: 18.09.2011 10:09

ZBIGNIEW KALINOWSKI - PREZES OKRĘGOWEJ SPÓŁDZIELNI MLECZARSKIEJ W PIĄTNICY

ZBIGNIEW KALINOWSKI - PREZES OKRĘGOWEJ SPÓŁDZIELNI MLECZARSKIEJ W PIĄTNICY

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Dobrzyński

- Rynek tradycyjnego twarogu nie ma już raczej szans na szybki rozwój. Będzie natomiast rosnąć popyt na innowacyjne produkty twarogowe  – mówi  „Rz" Zbigniew Kalinowski, prezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica. Kierowana przez niego firma chce wykorzystać ten trend i na przełomie września i października tego roku wprowadzi na rynek serek w plastrach. Podobny produkt oferuje już kilku konkurentów Piątnicy, m.in. Grupa Polmlek pod marką Capresi.

Linia do produkcji serka w plasterkach kosztowała ok. 7 mln zł. Na tym jednak inwestycje Piątnicy związane z produkcją twarogów się nie skończą. Zbigniew Kalinowski zapowiada, że firma planuje w ciągu najbliższym lat zainwestować w kolejne linie twarogowe kilkadziesiąt milionów złotych.

W ostatnich dniach Piątnica weszła na rynek mleka świeżego. Produkuje je w zakładzie w Ostrołęce, który przejęła w marcu tego roku.

Pod swoją marką zamierza sprzedawać także pozostałe produkty wytwarzane przez Spółdzielnię Mleczarską Ostrołęka. Wprowadzenie na rynek wyrobów z logo Piątnicy ma zakończyć się w najbliższych miesiącach.

Decyzja zarządu o ujednoliceniu marki nie dziwi. Piątnica jest obecnie jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek mleczarskich w Polsce. W ubiegłorocznym rankingu „Rz" wyceniła jej  wartość na ok. 234 mln zł.

Największą rozpoznawalność marce Piątnica dają serki wiejskie. Spółdzielnia wprowadziła je jako pierwsza w Polsce 20 lat temu i do dziś jest ich największym producentem w naszym kraju. Piątnica ma także mocną pozycję na rynku śmietany i twarożków do smarowania pieczywa. Oferuje także sery mascarpone i kefiry.

Tuż po finalizacji fuzji z Ostrołęką Piątnica zapowiedziała, że w tym roku jej przychody mogą wynieść  650 – 700 mln zł. Natomiast do 2015 r. spółdzielnia chciałaby zwiększyć je do ok. 1 mld zł.

Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w 2011 r. wartość polskiego rynku produktów z mleka może wynieść 14,3 mld zł. Będzie  o  600 mln zł wyższa niż rok wcześniej. Polska jest największym rynkiem twarogów  na świecie. Instytut badawczy Nielsen podaje, że od czerwca 2010 r. do maja 2011 r. kupiliśmy ich o niemal 14 proc. więcej niż przed rokiem. Nasze wydatki na twarogi  urosły  w tym czasie o 13,4 proc., do ponad 2 mld zł.

Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne