W grze o jedną z najbardziej znanych polskich wódek na świecie znajduje się nadal dziesięć funduszy inwestycyjnych i dziewięciu inwestorów branżowych – dowiedziała się „Rz" ze źródeł zbliżonych do negocjacji. Jednak najbliżej jej zdobycia jest amerykańska firma alkoholowa Brown-Forman, właściciel whisky Jack Daniels i wódki Finlandia.
Cena marki Sobieski – od trzech lat reklamowanej przez gwiazdora Bruce'a Willisa – może sięgnąć nawet 650 mln euro, czyli ponad 2,6 mld zł. Jak ustaliliśmy, do transakcji ma dojść jeszcze w tym półroczu.
USA kuszą najbardziej
Informacji na temat negocjacji prowadzonych z Belvedere nie komentuje Brown-Forman. Reprezentujący tę firmę Phil Lynch tłumaczy, że nie ma ona w zwyczaju odnosić się do „rynkowych spekulacji".
Komentarza odmówił nam także Krzysztof Tryliński, prezes grupy Belvedere, właściciela Sobieskiego. Nie jest jednak tajemnicą, że ten trzeci gracz na polskim rynku wódki wartym niemal 10 mld zł zamierza sprzedać część swoich aktywów. Szef Belvedere ujawnił taki scenariusz w rozmowie z nami już pod koniec ubiegłego roku. Belvedere chce sprzedać część majątku, aby jak najszybciej spłacić sięgające kilkaset milionów złotych zadłużenie.
Wódka Sobieski jest atrakcyjna dla nowego właściciela przede wszystkim ze względu na rozpoznawalność za granicą. W ubiegłorocznym rankingu branżowego magazynu Millionaires zajęła ósme miejsce wśród najpopularniejszych wódek o zasięgu globalnym. Tuż za nią znalazła się Finlandia.