Główni akcjonariusze firm Bać-Pol (dystrybutor hurtowy) oraz sieci supermarketów Piotr i Paweł podjęli rozmowy i działania zmierzające do poszukiwania wspólnych rozwiązań, a ich alians strategiczny pod nazwą Grupa Handlowa PL Plus może przynieść wiele efektów synergii.
Pierwszym wspólnym przedsięwzięciem będzie wprowadzenie na rynek produktów pod nową i wspólną marką. Nowy brand będzie w sobie łączył zarówno bardzo konkurencyjne ceny, jak i dobrą jakość i jednocześnie nowoczesny wizerunek. Nowa marka będzie prowadzona w ramach ich wspólnej inicjatywy kapitałowej i początkowo pojawi się w sklepach założycieli grupy oraz wybranych polskich sieci blisko współpracujących i zintegrowanych z założycielami Grupy Handlowej PL Plus. Cały czas trwają rozmowy o poszerzenie dostępności tej marki o kolejne polskie podmioty. Sprzedaż tych produktów może stanowić doskonały wstęp do zacieśnienia współpracy, realizacji wspólnych przedsięwzięć kapitałowych nie tylko dla firm założycieli, ale również dla innych mniejszych sieci.
- Mamy świadomość, że aby być dobrze przygotowanym na najsilniejszą konkurencję musimy tworzyć skalę. Analiza strategiczna pokazała, że rynki docelowe obu firmy są komplementarne, co oznacza, że tworząc wspólne plany, możemy bez obaw sumować potencjały, co rodzi dla naszych obu firm niesamowite szanse. A jednocześnie nie niesie praktycznie dla żadnego z nas zagrożeń – mówi Leszek Bać.
- Stworzenie ekonomicznej marki własnej od podstaw na rynku tak konkurencyjnym byłoby dla nas samodzielnie niezwykle trudnym zadaniem. Na bazie tej nowej marki, chcemy pokazać, że razem można sięgać po sukcesy nieosiągalne dla każdego oddzielnie i tworzyć wartość dodaną bardzo pożądaną przez naszych klientów – dodaje Piotr Woś, prezes sieci Piotr i Paweł.
Obaj wierzą, że owocem tej współpracy może być integracja kilkuset czy nawet kilku tysięcy polskich sklepów, które dzięki tej koalicji zapewnią sobie trwałe i niezwykle mocne podstawy do skutecznego konkurowania na rynku.