Eurocash przejmuje Inmedio i 1minute

Giełdowa spółka mocno rozpycha się na rynku. Właśnie poinformowała o dwóch transakcjach. Będą następne?

Publikacja: 11.06.2014 07:52

Eurocash rozpoczyna współpracę z HDS Polska, wchodzącym w skład międzynarodowej grupy Lagardère Services operatorem sieci placówek detalicznych m.in. pod takimi markami jak Relay, Inmedio, czy 1minute.

Eurocash poinformował, że kupi od HDS  51 proc.  udziałów w spółce prowadzącej sieć punktów prasowych Inmedio, liczącą obecnie ponad 410 placówek zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Ich sprzedaż w 2013 r. wyniosła ok.  507 mln zł, a EBITDA ok. 15,6 mln zł.  Punkty Inmedio oferują szeroki asortyment artykułów FMCG, od papierosów, prasy i książek po słodycze, napoje i artykuły impulsowe. W wybranych placówkach dostępne są też płatności za rachunki, przekazy pieniężne, a także usługi kurierskie – podaje Eurocash. Wartość transakcji nie została ujawniona.

1minute wpadnie do portfela

To  nie koniec ekspansywnych planów Eurocashu. Poinformował również, że jego nowo powołana spółka zależna – Eurocash Convenience – zawarła z HDS umowę franczyzową, pozwalającą na wykorzystanie znaku towarowego „1minute" do rozwoju sieci sklepów typu convenience, które łączą w sobie gastronomię i sprzedaż produktów FMCG. Dodatkowo, w sklepach 1minute możliwe jest doładowanie kart pre-paid, korzystanie z usług Lotto oraz opłacanie rachunków. Finalizacja transakcji pomiędzy Eurocashem, HDS Polska i Lagardère Services będzie uzależniona od spełnienia się warunków uzgodnionych w umowie przedwstępnej, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

– Dzięki umowie z HDS Polska, Eurocash pozyskuje partnera posiadającego unikalne na rynku polskim know-how w zakresie prowadzenia sklepów typu convenience. Z tego też powodu, operacyjne zarządzanie siecią Inmedio pozostanie w gestii HDS. Z kolei Eurocash, dysponując pakietem kontrolnym, będzie dążył do dalszego rozwoju sieci w oparciu o model franczyzowy oraz wzmocnienia pozycji konkurencyjnej placówek poprzez zapewnienie efektywnej i kompleksowej obsługi w zakresie dostaw – powiedział, cytowany w komunikacie, Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocashu.

Walka z dyskontami

Obecnie pod marką 1minute funkcjonuje blisko 70 placówek. Jak podkreśla Andrzej Kacperski, prezes HDS Polska, współpraca z Eurocashem stwarza szanse na dalszy rozwój obu sieci i wzmocnienie ich pozycji konkurencyjnej. -  Format convenience to skuteczny sposób budowania przewagi konkurencyjnej wobec dyskontów i hipermarketów. Jako hurtowy partner tzw. tradycyjnego handlu jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwojem tego typu placówek i możliwościami, jakie stwarza nam współpraca z HDS – podkreślił Owczarek.

Eurocash jest liderem na rynku dystrybucji FMCG. Ponadto w ramach prowadzonych przez grupę formatów franczyzowych skupionych jest ok. 11 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

W 2013 r. grupa Eurocash wypracowała przychody w wysokości ponad 16,5 mld zł i ok. 221 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki były nieznacznie lepsze.

Eurocash rozpoczyna współpracę z HDS Polska, wchodzącym w skład międzynarodowej grupy Lagardère Services operatorem sieci placówek detalicznych m.in. pod takimi markami jak Relay, Inmedio, czy 1minute.

Eurocash poinformował, że kupi od HDS  51 proc.  udziałów w spółce prowadzącej sieć punktów prasowych Inmedio, liczącą obecnie ponad 410 placówek zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Ich sprzedaż w 2013 r. wyniosła ok.  507 mln zł, a EBITDA ok. 15,6 mln zł.  Punkty Inmedio oferują szeroki asortyment artykułów FMCG, od papierosów, prasy i książek po słodycze, napoje i artykuły impulsowe. W wybranych placówkach dostępne są też płatności za rachunki, przekazy pieniężne, a także usługi kurierskie – podaje Eurocash. Wartość transakcji nie została ujawniona.

Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. "Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA"
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne