Wyraźnie skrócił się także czas podróży ze stolicy Małopolski do stolicy Podkarpacia. Obecnie można pokonać tę trasę o pół godziny szybciej: przy średniej prędkości 120 kilometrów na godzinę drogę tę można pokonać w około dziewięćdziesiąt minut. Obecnie cała, nieprzerywana robotami autostrada A4, z której korzystają kierowcy, osiągnęła długość 612 kilometrów.
Oddany w czwartek odcinek Tarnów - Dębica, o długości ok. 35 km, przebiega częściowo przez obszar województwa małopolskiego i częściowo województwa podkarpackiego. Realizacja inwestycji obejmowała prócz budowy samej trasy jeszcze dwa węzły: Dębica – Żyraków i Dębica – Pustynia; ponadto budowę 5 mostów, 9 wiaduktów w ciągu autostrady, 11 wiaduktów nad autostradą oraz 3 przejść dla zwierząt, 1 estakady i 1 przejście dla pieszych.
Powstały także drogi dojazdowe wzdłuż autostrady, dwa miejsca obsługi podróżnych – MOP Jastrząbka i MOP Jawornik, a także obwód utrzymania autostrady.
Na razie, ze względu na trwające prace wykończeniowe, przejazd estakadą nad rzeką Wisłoką w okolicach Dębicy odbywa się jeszcze w dwóch kierunkach jedynie lewą częścią obiektu. Poprzedni wykonawca pozostawił wiele nieprawidłowości, co skutkowało koniecznością wprowadzenia działań naprawczych. Nowy wykonawca w pierwszej kolejności zobowiązany został do wykonania tzw. Kamienia Milowego, czyli budowy węzła Dębica Pustynia w terminie 6 miesięcy od daty rozpoczęcia robót i wykonał zadanie miesiąc przed terminem zawartym w umowie. Dzięki temu kierowcy od 30 października 2013 roku mogli korzystać z nowego, 37-kilometrowego odcinka autostrady A4 na Podkarpaciu, z Dębicy do Rzeszowa.
Docelowo autostrada A4 od Jędrzychowic (granica z Niemcami) do Korczowej (granica z Ukrainą) będzie miała długość 653 km. Zakończenie prac budowlanych na ostatnim odcinku pomiędzy Rzeszowem i Jarosławiem planowane jest w wakacje 2016 roku.