Najgorsze wyniki L'Oreal od 5 lat

Francuski koncern kosmetyczny L'Oreal w trzecim kwartale tego roku zanotował najgorsze wyniki sprzedaży od 2009 roku.

Publikacja: 04.11.2014 14:50

Najgorsze wyniki L'Oreal od 5 lat

Foto: Bloomberg

Trzeci kwartał według danych spółka zakończyła wzrostem o 2,3 proc. - w drugim kwartale wzrost był na poziomie 4,1 proc.

Analitycy prognozowali, że największy światowy koncern kosmetyczny zanotuje w trzecim kwartale wzrost na poziomie 3,6 proc.

Sprzedaż produktów L'Oreal najbardziej spadła w zachodniej Europie. Największy spadek dotknął najtańszych wyrobów - poinformował prezes koncernu Jean-Paul Agon, podkreślając, że liczy jeszcze na wzrost sprzedaży w ostatnim kwartale roku. Jako przyczynę spadku sprzedaży podał "kiepską pogodę latem" i bark zainteresowania klientów kosmetykami ochronnymi.

Największe szanse na poprawienie wyniku mają marki luksusowe, np. Lancome, który sprzedaje się coraz lepiej. Sprzedaż całego działu kosmetyków luksusowych jest słabsza niż w drugim kwartale - wzrosła o 4,9 proc., w porównaniu z 7,5 proc. drugiego kwartału.

L'Oreal lepiej razi sobie w Ameryce Północnej gdzie sprzedaż rośnie: w drugim kwartale o 2,6 proc.

Dochód koncernu za trzy pierwsze kwartału wzrósł o 2 proc. do 5,39 mld euro - analitycy przewidywali wzrost do 5,47 mld euro.

Trzeci kwartał według danych spółka zakończyła wzrostem o 2,3 proc. - w drugim kwartale wzrost był na poziomie 4,1 proc.

Analitycy prognozowali, że największy światowy koncern kosmetyczny zanotuje w trzecim kwartale wzrost na poziomie 3,6 proc.

Biznes
Gapowicze w NATO. Które kraje nie wydają wymaganych 2 proc. na obronność?
Materiał Partnera
Naszym priorytetem jest audyt i działanie w interesie publicznym
Biznes
Potrzebny jest broker łączący naukę i biznes
Materiał Partnera
Dyrektywa CSRD zmieni warunki także dla mniejszych firm
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Biznes
„Dobrze kombinujecie!” Jak Rafał Brzoska ograł Ryanaira i Wizzaira
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje