Trzeci kwartał według danych spółka zakończyła wzrostem o 2,3 proc. - w drugim kwartale wzrost był na poziomie 4,1 proc.
Analitycy prognozowali, że największy światowy koncern kosmetyczny zanotuje w trzecim kwartale wzrost na poziomie 3,6 proc.
Sprzedaż produktów L'Oreal najbardziej spadła w zachodniej Europie. Największy spadek dotknął najtańszych wyrobów - poinformował prezes koncernu Jean-Paul Agon, podkreślając, że liczy jeszcze na wzrost sprzedaży w ostatnim kwartale roku. Jako przyczynę spadku sprzedaży podał "kiepską pogodę latem" i bark zainteresowania klientów kosmetykami ochronnymi.
Największe szanse na poprawienie wyniku mają marki luksusowe, np. Lancome, który sprzedaje się coraz lepiej. Sprzedaż całego działu kosmetyków luksusowych jest słabsza niż w drugim kwartale - wzrosła o 4,9 proc., w porównaniu z 7,5 proc. drugiego kwartału.
L'Oreal lepiej razi sobie w Ameryce Północnej gdzie sprzedaż rośnie: w drugim kwartale o 2,6 proc.