Igrzyska Olimpijskie to festiwal wielkich marek

Wiadomo było od początku, że Paryż tego lata będzie nie tylko stolicą sportu. Z wielką mocą stolica Francji podkreśliła swoją pozycję jako centrum wielkich światowych marek.

Publikacja: 10.08.2024 04:00

Redaktor naczelna magazynu Vogue Anna Wintour i australijski reżyser, scenarzysta i producent Baz Lu

Redaktor naczelna magazynu Vogue Anna Wintour i australijski reżyser, scenarzysta i producent Baz Luhrmann na otwarciuIgrzysk Olimpijskich Paryż 2024

Foto: AFP

Stroje Celine Dion, Aya Nakamury i Lady Gagi, które były z zachwytem komentowane w mediach społecznościowych, to dzieła paryskiego domu mody Dior. Ta marka modowa należy do głównego sponsora Olimpiady — francuskiego giganta modowo-kosmetycznego Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH).

150 mln euro, jakie LVMH wydał na dofinansowanie Olimpiady, były chyba najlepiej zainwestowanym kapitałem w marketing w jego historii, a być może nawet w w historii biznesu dóbr luksusowych. LVMH jest partnerem premium, tak samo, jak sieć kosmetyczna Sephora, czy sieć hipermarketów Carrefour, ale wynegocjował sobie także tytuł „partnera kreatywnego”. Co ciekawe, prezes LVMH Bernard Arnault, najbogatszy człowiek na świecie, podobno miał się długo wahać, zanim podpisał olimpijski czek.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes
Liczba fuzji spadła, ale i tak jest duża
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Francja naciska na Polskę w sprawie zakupów zbrojeniowych
Biznes
Walka o lepszy ład korporacyjny w spółkach z udziałem Skarbu Państwa
Biznes
Polska odkręca kurek z pieniędzmi na AI. Chodzi o miliardy złotych
Biznes
Pragmatyczna transformacja – dobre rozwiązanie na trudny czas