Od kilku kwartałów większość Polaków deklaruje cięcie wydatków, co jest efektem drastycznych wzrostów cen. Dotyka to nawet podstawowych kategorii spożywczych jak mięso czy nabiał, gdzie już widać spadki sprzedaży. Jednak są wydatki, z jakich konsumenci nie chcą rezygnować, jak choćby na ćwiczenia i fitness, a wręcz coraz więcej osób inwestuje teraz w abonamenty.
Serwis Oferteo podaje, że w styczniu 2023 r. liczba zapytań o usługi trenerów personalnych wzrosła w ujęciu rocznym o 29 proc. O ile można to tłumaczyć przynajmniej częściowo postanowieniami noworocznymi, to inne dane także wskazują, że ruch w salonach rośnie.
W siłowniach tłok
– Obserwujemy najwyższą frekwencję w klubach fitness od dziesięciu lat. Widać, że rośnie świadomość w zakresie zdrowego stylu życia, a przez to zwiększa się poziom aktywności – mówi Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefit Systems. W efekcie widać choćby zanik sezonowości, jeśli chodzi o zakup karnetów czy wizyty w klubach w miesiącach letnich. Firma na początku stycznia podała, że przekroczyła na polskim rynku w grudniu liczbę kart sprzed pandemii, mając na koniec 2022 r. blisko 1,2 mln użytkowników, co oznacza wzrost r./r. o 345 tys. – Również sprzedaż karnetów w sieciach własnych jest bardzo dobra, a ich liczba w grudniu wyniosła 182 tys. (wzrost o ponad 10 proc. w stosunku do 3. kw.). Pierwsze tygodnie 2023 r. pokazują, że pozytywne trendy obserwowane w minionym roku są nadal silne – dodaje. Tegoroczny cel, jeśli chodzi o karty MultiSport, to wzrost o ok. 200 tys. w grupie, po 100 tys. w Polsce i na rynkach zagranicznych. – Liczymy, że niskie bezrobocie oraz coraz silniejsza potrzeba aktywności fizycznej będą wspierać naszą sprzedaż – mówi Bartosz Józefiak. – W kolejnych latach branża fitness ma potencjał dalszego rozwoju. Nadal daleko nam do poziomu aktywności mieszkańców Skandynawii czy średnio Europy Zachodniej – dodaje.
Czytaj więcej
Peloton - amerykański producent rowerów treningowych, bieżni i sprzętu do ćwiczeń z dostępem do internetu - może zostać przejęty. Jak donosi „Wall Street Journal” o akwizycji wiodącego gracza na rynku fitness myśli firma Jeffa Bezosa.