Aktualizacja: 08.05.2025 13:33 Publikacja: 26.01.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Polska ma się przyczynić do uniezależnienia europejskiej motoryzacji od dostaw produkowanych w Chinach akumulatorów litowo-jonowych do elektrycznych samochodów. Zdaniem brukselskiej organizacji Transport & Environment (T&E) zmniejszenie dominacji chińskich producentów w dostarczaniu komponentów do baterii może nastąpić w ciągu najbliższych pięciu lat. Według zapowiedzi producentów akumulatorów, do 2027 r. w krajach członkowskich możliwe jest własne pokrycie dwóch trzecich zapotrzebowania UE na katody. Ich produkcja ma się odbywać się m.in. w Polsce (np. w zakładach Umicore na Opolszczyźnie), w Szwecji i w Niemczech.
Indie atakują cele w Pakistanie, GDDKiA wykluczy firmy spoza UE z przetargów drogowych, a RPP tnie stopy procent...
W przyszłą środę startuje dziesiąta edycja Impactu. Będzie na nim obecna „Rzeczpospolita”, a uczestnicy imprezy...
Od godz. 16.00 wczoraj do 8.00 rano dziś obowiązywały w Rosji potężne ograniczenia w ruchu lotniczym. Odwołanych...
W środę rusza w Brukseli dyskusja nad 17. pakietem antyrosyjskich sankcji. Na czarnej liście jest 100 tankowców...
Unia Europejska kończy z rosyjskimi surowcami energetycznymi. Polska motoryzacja notuje 70-procentowy spadek pro...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas