W Tychach rusza fabryka układów kierowniczych dla globalnych marek aut

Koncern motoryzacyjny Nexteer Automotive otworzył w środę w Tychach swój trzeci w Polsce zakład produkcyjny.

Publikacja: 13.04.2016 12:05

W Tychach rusza fabryka układów kierowniczych dla globalnych marek aut

Foto: materiały prasowe

Będzie w nim produkował elektryczne układy kierownicze dla takich marek jak BMW, Fiat, Ford, Opel czy Peugeot oraz Citroen. Inwestycja ma obecnie wartość 70 mln zł i w najbliższych pięciu latach będzie dalej rozbudowywana.

W połowie roku firma otworzy na terenie nowego zakładu swoje europejskie Centrum Techniczne. Będzie tam prowadzić prace badawczo-rozwojowe nad najnowszymi typami systemów sterowania pojazdów - od budowy prototypów po testy na nowo powstałym torze testowym. Będą tam również opracowywane programy związane z tworzeniem autonomicznych pojazdów, nad którymi Nexteer już pracuje ze swoimi klientami. W początkowej fazie w Centrum będzie pracować 50 specjalistów. Do roku 2017 ich liczba zwiększy się dwukrotnie. Firma już w pierwszym kwartale rozpoczęła rekrutację m.in. inżynierów mechaników, projektantów CAD/CAM, testerów oprogramowania, inżynierów elektroników oraz projektantów obwodów.

Nexteer Automotive skupia się obecnie na produkcji układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym, które – według analiz firmy – do 2025 roku niemal całkowicie wyprą tradycyjne układy hydrauliczne dzięki zmniejszeniu zużycia paliwa, ekologii czy poprawieniu bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

- W Polsce znaleźliśmy idealne warunki do stworzenia Centrum Technicznego, nie tylko z uwagi na tworzenie nowego zakładu produkcyjnego, ale ze względu na doskonałych specjalistów, bliskie położenie uczelni technicznych a także dobre warunki do inwestycji ze strony lokalnych władz oraz Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – powiedział Laurent Bresson, prezes Nexteer Automotive. - Inżynierowie w naszym Centrum Technicznym będą mieli możliwość projektowania i rozwijania najbardziej zaawansowanych typów systemów sterowniczych, które wyznaczają trendy w zakresie bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia samochodów – dodaje Ryszard Iskra, dyrektor ds. technicznych Nexteer Automotive Poland.

Zakłady Nexteer Automotive w Polsce produkują obecnie niemal trzy miliony kolumn i układów kierowniczych rocznie. Są one montowane w m.in. w modelach: BMW i3 (pierwszy w pełni elektryczny model bawarskiego koncernu), BMW Mini, Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Opel Adam, Corsa i Insignia oraz Citroen C3 i DS3. Od roku 2010 roku koncern zainwestował już w Europie niemal 400 milionów złotych, głównie w polskie zakłady. Pierwsza fabryka firmy w Europie powstała w Tychach w roku 1997, kolejna w 2006 roku w Gliwicach.

Koncern Nexteer jest notowany na giełdzie w Hong-Kongu, dostarcza podzespoły dla przeszło pół setki klientów. Produkcja odbywa się w 21 fabrykach. Do tego dochodzi pięć centrów inżynieryjnych, dziesięć centrów obsługi klienta oraz trzy centra testowe położone w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji.

Będzie w nim produkował elektryczne układy kierownicze dla takich marek jak BMW, Fiat, Ford, Opel czy Peugeot oraz Citroen. Inwestycja ma obecnie wartość 70 mln zł i w najbliższych pięciu latach będzie dalej rozbudowywana.

W połowie roku firma otworzy na terenie nowego zakładu swoje europejskie Centrum Techniczne. Będzie tam prowadzić prace badawczo-rozwojowe nad najnowszymi typami systemów sterowania pojazdów - od budowy prototypów po testy na nowo powstałym torze testowym. Będą tam również opracowywane programy związane z tworzeniem autonomicznych pojazdów, nad którymi Nexteer już pracuje ze swoimi klientami. W początkowej fazie w Centrum będzie pracować 50 specjalistów. Do roku 2017 ich liczba zwiększy się dwukrotnie. Firma już w pierwszym kwartale rozpoczęła rekrutację m.in. inżynierów mechaników, projektantów CAD/CAM, testerów oprogramowania, inżynierów elektroników oraz projektantów obwodów.

Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne