Aktualizacja: 27.02.2025 01:16 Publikacja: 17.11.2022 14:01
Foto: Bloomberg
Po dużym ożywieniu rynku na świecie po ostatniej fali pandemii pojawiła się odwrotna tendencja. Wynika ze spadku tempa gospodarki Chin, wojny w Ukrainie i rosnących cen energii. Zysk netto ArceloraMittala stopniał z 4,6 mld dolarów rok temu do 993 mln w III kwartale, ale po 9 miesiącach wynosi 9 mld wobec 10,9 mld rok wcześniej. Zysk operacyjny EBITDA zmalał do 2,66 mld z 6,06 mld, a obroty do 18,98 mld z 20,232 mld — podały AFP i Agefi-Dow Jones. Grupa wysłała w kwartale 13,6 mln ton stali wobec 14,4 mln ton w poprzednim kwartale. Dostawy były raczej stabilne, poza Krzywym Rogiem (Ukraina) z powodu wojny — wyjaśniła.
Sprzedaż Nvidii wzrosła aż o 78 procent, przychód i zysk na akcję okazały się lepsze od prognoz, a prognozy przedstawione przez spółkę dosyć optymistyczne.
Unia Europejska staje do rywalizacji z USA o dostęp do ukraińskich minerałów. Polska inwestuje miliardy w infrastrukturę przeciwpowodziową. Tymczasem Donald Trump potwierdza wprowadzenie ceł na produkty z Kanady i Meksyku.
Choć ustawę o zwiększaniu zdolności do produkcji amunicji artyleryjskiej Sejm przyjął trzy miesiące temu, to do dziś środki nie trafiły do spółek Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Firmy jeszcze nawet nie złożyły odpowiednich dokumentów do MAP.
Szef Apple, Tim Cook, powiedział, że jego firma być może będzie musiała zmienić swoje zasady dotyczące różnorodności, ponieważ zmienia się krajobraz prawny w USA. Jego komentarz pojawił się zaledwie kilka minut po tym, jak większość akcjonariuszy odrzuciła propozycję wzywającą giganta technologicznego do rozważenia zakończenia polityki różnorodności, takiej jak wykorzystywanie rasy i płci w decyzjach o zatrudnieniu – tzw. DEI.
Od 1 marca zmieni się dyrektor generalny Unilevera. Hein Schumacher ustąpi ze stanowiska po niespełna dwóch latach kierowania firmą. Kilka tygodni temu koncern przedstawił „rozczarowujące” wyniki za zeszły rok – przypomina agencja Reutera. Następca Schumachera został już wskazany.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
Jastrzębska Spółka Węglowa złożyła w środę 26 lutego wniosek o uzyskanie koncesji badawczej na rozpoznanie złoża „Dębieńsko 1”. Na początku lutego odmowną decyzję na rozpoznanie złoża otrzymała spółka z zagranicznym kapitałem Silesian Coal International Group of Companies (SCIGC).
Tylko 17 proc. polskich firm nie doświadczyło w ubiegłym roku cyberataku. Wraz z rosnącą liczbą tych ostatnich zwiększa się gotowość do ponoszenia wydatków związanych z cyberbezpieczeństwem. Jednocześnie biznes jest nieufny wobec AI, postrzega ją bardziej jako zagrożenie niż szansę.
W nowym sezonie letnim Wizz Air będzie oferować codzienne loty między Lotniskiem Chopina w Warszawie a lotniskiem Gatwick pod Londynem, a także trzy razy w tygodniu połączenia z Krakowa do Sofii w Bułgarii.
Tłusty Czwartek ma w Polsce zaprzysięgłych zwolenników, którzy będą objadać się tego dnia pączkami i zjedzą ich znacznie więcej niż statystyczne 2-3, jakie przypadają na osobę.
Polska chciałaby stać się jednym z udziałowców Airbusa. Tak, jak jest to w przypadku Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Kanady – podał „Le Monde”, a za nim inne francuskie media.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas