To miała być przyszłość inwestowania. Po roku nikt się nią nie interesuje

Boom na cyfrowe „dzieła sztuki” to już historia. W ub.r. rynek ten wzrósł o 8500 proc., jednak od stycznia br. globalna branża tzw. niewymiennych tokenów runęła aż o 97 proc.

Publikacja: 05.10.2022 03:00

Cyfrowe dzieła sztuki to bańka? Boom na tokeny się skończył

Cyfrowe dzieła sztuki to bańka? Boom na tokeny się skończył

Foto: ArtemisDiana / shutterstock_

Jeszcze w styczniu br. kupiono tokeny NFT za rekordowe niemal 17 mld dol. We wrześniu było to już jednak zaledwie ok. 470 mln dol. Nad Wisłą rynek nie zdążył się rozwinąć – o tokenach słyszał co piąty Polak, ale z tej grupy kupiło go tylko 8 proc. Eksperci wierzą jednak w reaktywację tego rynku – NFT mają być bowiem jednym z filarów metawersum.

Sztuka NFT (Non-Fungible Token) osiągnęła w ostatnim czasie wielką popularność. W jej promocje włączyły się światowe gwiazdy i rodzimi celebryci – np. Stephan Curry (koszykarz NBA), Mark Zuckerberg (twórca Facebooka zapowiedział, że NFT mają być dostępne na Instagramie) czy Melania Trump (była pierwsza dama), a także Krzysztof Gonciarz (youtuber) oraz Magdalena Gessler (restauratorka).

Pozostało jeszcze 82% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo Obrony kupuje polskie satelity od Creotechu
Biznes
Ataki dezinformacyjne to problem spółek, ale też całego rynku i państwa
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Znamy koszty budowy elektrowni jądrowej w Polsce
Biznes
Orlen obniża ceny paliw na święta. Kto i jak może skorzystać z promocji?
Biznes
eDO Post – nowa era bezpiecznej komunikacji cyfrowej dla biznesu
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10