To miała być przyszłość inwestowania. Po roku nikt się nią nie interesuje

Boom na cyfrowe „dzieła sztuki” to już historia. W ub.r. rynek ten wzrósł o 8500 proc., jednak od stycznia br. globalna branża tzw. niewymiennych tokenów runęła aż o 97 proc.

Publikacja: 05.10.2022 03:00

Cyfrowe dzieła sztuki to bańka? Boom na tokeny się skończył

Cyfrowe dzieła sztuki to bańka? Boom na tokeny się skończył

Foto: ArtemisDiana / shutterstock_

Jeszcze w styczniu br. kupiono tokeny NFT za rekordowe niemal 17 mld dol. We wrześniu było to już jednak zaledwie ok. 470 mln dol. Nad Wisłą rynek nie zdążył się rozwinąć – o tokenach słyszał co piąty Polak, ale z tej grupy kupiło go tylko 8 proc. Eksperci wierzą jednak w reaktywację tego rynku – NFT mają być bowiem jednym z filarów metawersum.

Sztuka NFT (Non-Fungible Token) osiągnęła w ostatnim czasie wielką popularność. W jej promocje włączyły się światowe gwiazdy i rodzimi celebryci – np. Stephan Curry (koszykarz NBA), Mark Zuckerberg (twórca Facebooka zapowiedział, że NFT mają być dostępne na Instagramie) czy Melania Trump (była pierwsza dama), a także Krzysztof Gonciarz (youtuber) oraz Magdalena Gessler (restauratorka).

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Donald Trump podniesie cłami ceny samochodów
Biznes
Efekt ceł Donalda Trumpa. Pfizer rozważa powrót z produkcją leków do USA
Biznes
Wysoka gotowość na Bałtyku. Finowie ostrzegają i wypuszczają podejrzany tankowiec
Biznes
800+ tylko dla pracujących? Rewolucja w polskim przemyśle i zaostrzenie wojny handlowej przez Trumpa
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Biznes
Fakty o zasięgu 5G w Polsce. Odkrywamy sekrety operatorów
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”